Medewerker Klantenservice: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Medewerker Klantenservice: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Medewerker Klantenservice? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Medewerker Klantenservice wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Medewerker Klantenservice, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Medewerker Klantenservice
- Wat doet een Medewerker Klantenservice
- Salaris Medewerker Klantenservice
- Vacatures Medewerker Klantenservice
- Doorgroeien als Medewerker Klantenservice
- Opleidingen Medewerker Klantenservice
- Omscholen tot Medewerker Klantenservice
- Hoe word je Medewerker Klantenservice
- Competenties Medewerker Klantenservice
- Persoonstypen Medewerker Klantenservice
Vacatures Medewerker Klantenservice
Vacatures laden...
Wat is een Medewerker Klantenservice?
De Medewerker Klantenservice helpt klanten bij problemen, klachten en vragen. De Klantenservicemedewerker biedt waar nodig ondersteuning en diensten aan bestaande klanten. Zo kunnen klanten vragen hebben over het gebruik van een aangeschaft product, klachten hebben over een product of dienst of andere problemen ondervinden.
Veel klantenserive medewerkers worden tegenwoordig ook callcentermedewerker inbound genoemd, of contact center medewerker.
Past het beroep Medewerker Klantenservice bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesWat doet een Medewerker Klantenservice?
De Medewerker Klantenservice probeert de klant zo goed mogelijk verder te helpen en de problemen op te lossen. Een klantgerichte instelling is hiervoor erg belangrijk. Maar ook communicatieve vaardigheden en het goed kunnen omgaan met verschillende typen mensen zijn belangrijke vaardigheden.
De klantenservice medewerker doet dit meestal telefonisch. Maar de service kan ook via e-mail, de website, social media, via chat of op locatie verleend worden. Er zijn tegenwoordig al wel veel bedrijven waar de klantservice volledig via chat verloopt.
Veel grote bedrijven hebben een eigen afdeling Klantenservice waar alle Klantenservicemedewerkers werken. Vaak werken de medewerkers in teams en hebben een teamleider die hen aanstuurt en in gesprekken helpt bij de verdere ontwikkeling en eventuele problemen met de klanten.
De klantenservice werkt vaak nauw samen met de verkoopafdeling. Naast het ondersteunen van de klanten bij de huidige producten en diensten, kan de Medewerker Klantenservice ook advies en informatie geven over nieuwe producten en zo toekomstige klanten binnen proberen te halen. Het is hiervoor belangrijk dat de Klantenservicemedewerker commerciële kansen snel weet te signaleren. In sommige gevallen doet de klantservice medewerker deze verkoop zelf, soms is het gescheiden en zet hij/zij de klant voor naar de verkoopafdeling.
Voorbeeldwerkzaamheden Klantenservice medwerker:
- geeft informatie en advies via telefoon, chat, e-mail, etc.
- beantwoordt vragen en/of lost problemen op
- helpt klanten om artikelen te retourneren of hun aankoop te wijzigen
- registreert en behandelt klachten
- neemt evnetueel bestellingen op
- legt gegevens en gesprekshistorie vast in de computer
Heb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Medewerker Klantenservice per niveau
Vacatures Medewerker Klantenservice per stad
Vacatures Medewerker Klantenservice Alkmaar
Vacatures Medewerker Klantenservice Almelo
Vacatures Medewerker Klantenservice Almere
Vacatures Medewerker Klantenservice Alphen aan den Rijn
Vacatures Medewerker Klantenservice Amersfoort
Vacatures Medewerker Klantenservice Amstelveen
Vacatures Medewerker Klantenservice Amsterdam
Vacatures Medewerker Klantenservice Apeldoorn
Vacatures Medewerker Klantenservice Arnhem
Vacatures Medewerker Klantenservice Assen
Vacatures Medewerker Klantenservice Bergen op Zoom
Vacatures Medewerker Klantenservice Breda
Vacatures Medewerker Klantenservice Capelle aan den IJssel
Vacatures Medewerker Klantenservice Delft
Vacatures Medewerker Klantenservice Den Bosch
Vacatures Medewerker Klantenservice Den Haag
Vacatures Medewerker Klantenservice Den Helder
Vacatures Medewerker Klantenservice Deventer
Vacatures Medewerker Klantenservice Doetinchem
Vacatures Medewerker Klantenservice Dordrecht
Vacatures Medewerker Klantenservice Ede
Vacatures Medewerker Klantenservice Eindhoven
Vacatures Medewerker Klantenservice Emmen
Vacatures Medewerker Klantenservice Enschede
Vacatures Medewerker Klantenservice Gouda
Vacatures Medewerker Klantenservice Groningen
Vacatures Medewerker Klantenservice Haarlem
Vacatures Medewerker Klantenservice Haarlemmermeer
Vacatures Medewerker Klantenservice Heerlen
Vacatures Medewerker Klantenservice Helmond
Vacatures Medewerker Klantenservice Hengelo
Vacatures Medewerker Klantenservice Hilversum
Vacatures Medewerker Klantenservice Hoogeveen
Vacatures Medewerker Klantenservice Hoorn
Vacatures Medewerker Klantenservice Katwijk
Vacatures Medewerker Klantenservice Leeuwarden
Vacatures Medewerker Klantenservice Leiden
Vacatures Medewerker Klantenservice Lelystad
Vacatures Medewerker Klantenservice Maastricht
Vacatures Medewerker Klantenservice Middelburg
Vacatures Medewerker Klantenservice Nieuwegein
Vacatures Medewerker Klantenservice Nijmegen
Vacatures Medewerker Klantenservice Oss
Vacatures Medewerker Klantenservice Purmerend
Vacatures Medewerker Klantenservice Roermond
Vacatures Medewerker Klantenservice Roosendaal
Vacatures Medewerker Klantenservice Rotterdam
Vacatures Medewerker Klantenservice Schiedam
Vacatures Medewerker Klantenservice Spijkenisse
Vacatures Medewerker Klantenservice Terneuzen
Vacatures Medewerker Klantenservice Tilburg
Vacatures Medewerker Klantenservice Utrecht
Vacatures Medewerker Klantenservice Veenendaal
Vacatures Medewerker Klantenservice Venlo
Vacatures Medewerker Klantenservice Vlaardingen
Vacatures Medewerker Klantenservice Westland
Vacatures Medewerker Klantenservice Zaanstad
Vacatures Medewerker Klantenservice Zeist
Salarisschaal Medewerker Klantenservice
Wat verdient een Medewerker Klantenservice?
Het salaris van een Medewerker Klantenservice loopt flink uiteen. Dit is afhankelijk van de sector waar hij of zij werkt en de exacte rol en verantwoordelijkheid. Zo verdient een 2e lijns Medewerker Servicedesk bij een IT bedrijf vaak een stuk meer dan een Medewerker Klantenservice bij een webwinkel.
Een startende Medewerker Klantenservice verdient ongeveer een salaris vanaf €2000,- per maand. Door werkervaring op te doen en de verantwoordelijkheden en taken uit te breiden kan dit salaris oplopen tot zelfs €3400,- bruto per maand.
In veel gevallen werkt de Medewerker Klantenservice parttime en geldt er een uurloon van €13,- tot €19,- bruto.
Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden horen vaak vakantiedagen en de mogelijkheid tot het volgen van aanvullende cursussen.
Meer weten over het salaris Medewerker Klantenservice
Hoe word je een Medewerker Klantenservice?
Om aan de slag te kunnen als Medewerker Klantenservice wordt vaak geen specifieke opleiding gevraagd. Wel zijn er opleidingen en cursussen beschikbaar die je kunnen opleidingen tot Klantenservicemedewerker en je vaardigheden hiervoor kunnen verbeteren.
Opleidingen Medewerker Klantenservice
Omscholen tot Medewerker Klantenservice
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Medewerker Klantenservice. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Medewerker Klantenservice
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Medewerker Klantenservice
Als je Medewerker Klantenservice wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Medewerker Klantenservice zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Medewerker Klantenservice
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Medewerker Klantenservice?
Competenties Medewerker Klantenservice
Een Medewerker Klantenservice heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden: analytisch vermogen, initiatief ontplooien, inzicht in omgeving, inlevingsvermogen
Omschrijving
Deze personen lopen vaak voorop en herkennen situaties. Ze weten vervolgens hoe ze deze het beste kunnen aanpakken. Deze personen leggen verbanden tussen verleden, heden en proberen hier in de toekomst op in te spelen.
Sterke punten
Deze personen hebben over het algemeen een sterk ontwikkeld analytisch vermogen. Ze leggen verbanden en scheiden hoofd- en bijzaken. Daarnaast nemen deze personen vaak initiatief en proberen ze zich in te leven in de situatie en andere personen.
Zwakke punten
Doordat deze personen veel van te voren weren, kan ze voorspelbaar overkomen. Door sommige mensen wordt dit als saai ervaren. Verder kan deze competentie de creativiteit beperken. Doordat veel zaken van tevoren vast liggen, is er minder ruimte voor creatieve oplossingen.
Steekwoorden: zelfbewust, integriteit, beheersing, luisteren
Omschrijving
Deze personen herkennen en erkennen een conflict. Door te erkennen dat er een conflict is ontstaan, zetten zij de eerste stap om het conflict op te lossen. Ze bepalen wat de inhoud van het conflict is en hoe deze opgelost kan worden. Ze communiceren hierover met alle betrokken partijen en uiteindelijk zorgen ze ervoor dat het conflict op een nette manier wordt opgelost.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak integer. Tijdens een conflict proberen zij te allen tijde het moraal hoog te houden. Daarbij zijn ze onpartijdig en willen ze het beste resultaat behalen voor alle partijen. Deze personen kunnen vaak ook goed luisteren en overtuigen.
Zwakke punten
Het gevaar van conflictbeheersing is dat de personen die zich hiermee bezighouden als ‘meningloos’ worden bestempeld. Ze bemiddelen tijdens conflicten tussen meerdere partijen, maar nemen soms geen duidelijk standpunt in.
Steekwoorden: durf, lateraal denken, initiatief, verfrissend
Omschrijving
Bij een project of opdracht is het handig om er een creatieveling bij te hebben. Deze mensen komen vaak met verfrissende ideeën input. Wanneer werkzaamheden vastlopen, kan deze creatieveling met goede oplossingen komen. Creatievelingen kunnen omspringen met veranderende omstandigheden op de werkvloer.
Sterke punten
Deze mensen zijn goed in out-of-the-box denken, zij kunnen vaste patronen of ideeën loslaten en komen met een compleet nieuw perspectief. Deze mensen hebben vaak lef en zijn initiatiefrijk. Zij komen vaak zelf met andere oplossingen.
Zwakke punten
Creatieve mensen hebben vaak veel verschillende ideeën, maar dit kunnen er ook teveel zijn. Deze mensen kunnen dan ook vaker nogal chaotisch overkomen. Hun ideeën bestaan voor het overgrote deel uit losse flodders en duidelijkheid ontbreekt dan. Deze mensen hebben vaak wel een goede sfeer of inspiratie nodig. Ontbreekt het hieraan, dan kan de creatieveling nog weleens vastlopen. Bepaalde creatievelingen kunnen erg eigenwijs zijn, zij hebben dan het idee dat hun plan het beste is.
Steekwoorden: vitaliteit, uithoudingsvermogen, actief, levenlust.
Omschrijving
Energiekelingen zitten vol levenslust. Ze willen graag werken en dit kunnen ze dan ook uren achter elkaar. Deze mensen zetten hun energie gericht in en plannen efficiënt hun taken in, waardoor ze geen onnodige energie verspillen. Ook al krijgt deze persoon extra werk en draait hij veel overuren, deze mensen hoor je niet. Ze laten zich niet zomaar uit het veld slaan.
Sterke punten
Mensen met een hoog energielevel zijn vaak doorzetters. Als zich problemen voordoen, blijven ze optimistisch en pakken ze het probleem met beide handen aan. Ook zijn energiekelingen vaak behoorlijk stressbestendig. Omdat ze hun energie effeciënt inzetten, ervaren ze vaak minder stress dan anderen. Deze mensen kunnen als actief worden omschreven. Naast het werk hebben ze nog veel andere bezigheden. Een ander sterk punt van deze mensen is de resultaatgerichtheid. Ze willen graag presteren en door hun energie effectief te verdelen, boeken ze vele resultaten.
Zwakke punten
De uitdrukking ‘teveel hooi op je vork nemen’ komt bij deze mensen vaker voor. Ze willen graag anderen helpen en nemen hen werk uit handen. Er zijn energiekelingen die weleens willen doorslaan. Aan het eind van een lange werkdag willen ze graag nog een vergadering om bepaalde punten te bespreken of gaan eenmaal thuis meteen weer andere energiekostende dingen doen.
Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend
Omschrijving
Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.
Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.
Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.
Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen
Omschrijving
Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit.
Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.
Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.
Steekwoorden: sociaal, netwerken, luisteren, spontaan, inzicht in omgeving
Omschrijving
Deze personen bewegen zich gemakkelijk in groepen mensen. Ze zijn dan ook vaak in het gezelschap van veel mensen en stappen gemakkelijk op ombekende mensen af. Deze mensen hebben over het algemeen een groot netwerk, dat ze inzetten voor verschillende doeleinden. Vaak zijn deze mensen lid van een vereniging of commissie.
Sterke punten
Een competentie die in verband staat met sociabiliteit is de competentie netwerken. Deze mensen hebben vaak een groot netwerk en vergroten dit netwerk met gemak. Daarnaast zijn deze mensen vaak spontaan, ze spreken onbekenden gemakkelijk aan en luisteren met gemeende interesse naar deze mensen.
Zwakke punten
Een zwak punt van deze mensen kan zijn dat ze zich teveel bemoeien met anderen. Zij willen zo graag in contact komen met anderen dat ze zich opdringen.
Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk
Omschrijving
Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.
Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.
Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.
Vaardigheden Medewerker Klantenservice
- Luistervaardigheid
- Belangstelling hebben
- Vragen stellen
- Spontaniteit
- Sociaal gevoel
- Analytisch vermogen
- Initiatief ontplooien
- Inzicht in omgeving
- Integriteit
- Zelfbeheersing
- Bemiddelingskracht
- Nieuwe oplossingen bedenken
- Buiten kaders denken
- Durf
- Vitaliteit
- Levenslust
- Positiviteit
- Vriendelijkheid
- Respectvol
- Dienstverlenendheid
- Helder communiceren
- Inlevingsvermogen
- Taalkennis
Wat voor persoonlijkheid heeft een Medewerker Klantenservice nodig?
De Medewerker Klantenservice moet een klantgerichte instelling hebben, beschikken over goede communicatieve vaardigheden en goed met verschillende soorten mensen om kunnen gaan (Gever). Daarnaast moet de medewerker ook beschikken over commercieel inzicht en hard kunnen werken om zoveel mogelijk klanten zo snel mogelijk bij klachten en problemen te woord te kunnen staan (Succesvolle werker).
Wat voor persoonlijkheidstype is de gever? De gever heeft een prettige persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De gever is sociaal erg vaardig en kan zich goed inleven in de gevoelens van anderen. Hij is behulpzaam en mensenlievend.
Zwakke eigenschappen
De gever heeft een sterke behoefte aan aandacht en goedkeuring, en overschreidt hierbij soms de grenzen van anderen. Hij wordt soms manipulatief. Doordat de focus naar buiten is gericht, heeft de gever geen goed inzicht in en controle over de eigen gevoelens. Dit maakt hem soms emotioneel en irrationeel in het beoordelen van sociale situaties.
Omgang
De gever is erg goed in de omgang met anderen. Hij hecht veel belang aan dienstbaarheid en goedkeuring, en zet zich dan ook sociaal strategisch in om dit te verkrijgen. In meer diepgaande contacten kan dit leiden tot een verstikkende aandacht en ongebalanceerde relaties.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Loyalist? De loyalist is een zeer trouw persoon. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De loyalist is door diens twijfel in anderen zelf erg punctueel, concreet en probleemgericht. Daarnaast heeft de loyalist een goede intuïtie en is hij trouw. Vaak ondersteunt hij het gezag op alle mogelijke manieren. Verder is hij door zijn twijfel en behoefte aan controle goed in het opsporen van fouten en het opzetten en controleren van processen.
Zwakke eigenschappen
De loyalist is erg slecht in het vertrouwen van anderen, en daardoor vaak erg onrustig en teruggetrokken. Door de angst is het moeilijk voor de loyalist om de gevoelens van anderen en die van zichzelf te onderscheiden, waardoor de twijfel in anderen ook erg subjectief is. Ook kan hij zich door zijn twijfel gaan verzetten tegen het gezag.
Omgang
Een loyalist is over het algemeen prettig in de omgang. Hij laat het nooit zien als er iets mis is, maakt grapjes en komt zijn afspraken altijd na. Wel kan de loyalist onrustig zijn in de omgang. Dit kan leiden tot misverstanden. De verhouding tot de autoriteit kan verder tot stroeve relaties met collega’s leiden.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Succesvolle Werker?
De succesvolle werker wil je graag als personeel hebben. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De succesvolle werker is doelgericht, efficiënt, zelfverzekerd en motiverend. Ook is hij energiek, gedreven en optimistisch. Daardoor kan hij goed leiding geven. Hij richt zich op eenvoud. Als een probleem complex is, maakt hij het simpel en overzichtelijk.
Zwakke eigenschappen
De succesvolle werker kan narcistisch zijn en wil mislukkingen weg wensen, waardoor het probleem soms alleen maar zal verergeren. Hij kan kort door de bocht zijn en ongevoelig zijn tegenover collega's.
Omgang
In de omgang met anderen is de succesvolle werker erg strategisch. Dit kan motiverend werken, maar kan mensen ook angst aanjagen. Mensen worden door een succesvolle werker vaak gezien als middelen. In persoonlijke relaties is de succesvolle werker vaak recht-door-zee en accepterend, maar ook ongeduldig en geobsedeerd door werk.
Eigenschappen Medewerker Klantenservice
- Empathie
- Behulpzaamheid
- Vriendelijkheid
- Trouw
- Integriteit
- Punctueel
- Enthousiasme
- Zelfverzekerdheid
- Ondernemendheid
Wat zijn de baankansen voor een Medewerker Klantenservice?
Er is een ruime vraag naar Medewerkers Klantenservice, dus er zijn veel vacatures voor klantenservice medewerker te vinden. Verschillende bedrijven zijn op zoek naar geschikte kandidaten voor deze functie. Door ervaring op te doen en aanvullende cursussen te volgen zijn er ook doorgroeimogelijkheden binnen dit beroep. Doorgroeien tot teamleider Klantenservice behoort ook vaak tot de mogelijkheden.
De actuele kans op werk voor een Medewerker Klantenservice
Het beroep Medewerker Klantenservice is onderdeel van de beroepsfamilie Medewerkers klantenservice. De kans op werk voor de beroepsfamilie Medewerkers klantenservice is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
53
Baankans Medewerker Klantenservice
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Medewerker Klantenservice
Het beroep Medewerker Klantenservice is onderdeel van de beroepsfamilie Medewerkers klantenservice.
Verwante beroepen Medewerker Klantenservice
Mogelijke specialisaties voor een Medewerker Klantenservice
Waar werkt een Medewerker Klantenservice?
De Medewerker klantenservice kan bij uiteenlopende bedrijven werken. Veel (grotere) bedrijven hebben een eigen afdeling Klantenservice. De Klantenservicemedewerker werkt doorgaans in de profit sector, maar kan ook in de non-profit sector werkzaam zijn.
Met wie werkt een Medewerker Klantenservice samen?
De Klantenservicemedewerker werkt vaak in een team onder leidingen van een teamleider. Daarnaast werkt de afdeling vaak nauw samen met de verkoopafdeling en de verkopers die daar werkzaam zijn.
- Teamleider Klantenservice
- Verkoper
Alles over het beroep Medewerker Klantenservice in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Teamleider Klantenservice
- Verkoper
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €2000 tot €3400