Callcenter Medewerker Salaris, Taken, Vacatures, Opleiding, Toekomst & Skills

Wat doet een Callcenter Medewerker? Lees de functieomschrijving.

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep callcenter medewerker. De functieomschrijving, over het loon, de baankans en hoe je callcenter medewerker wordt.

 

Wat is een Callcenter Medewerker?

Een Callcenter Medewerker kan verantwoordelijk zijn voor acquisitie, customer service of mensen helpen met vragen. In het geval van acquisitie betekent dat dat de Callcenter Medewerker probeert klanten of opdrachten binnen te halen voor het bedrijf waarvoor hij werkt. Dit kunnen warme of koude leads zijn, of om het nog moeilijker te maken zijn er soms helemaal geen leads.

Bij acquisitie is het meestal de bedoeling iets te verkopen via de telefoon (vandaar ook de term Callcenter Medewerker). Denk bijvoorbeeld aan telefoonabonementen of krantenabonnementen. Bij customer service help je de mensen met een vraag of klacht die ze hebben over het betreffende product.

Het is mogelijk om als Callcenter Medewerker gericht te zijn op Business to Business (B2B) of op Business to Consumer (B2C).

In de hoedanigheid van een telefonisch verkoper is jouw primaire taak zoveel mogelijk sales te genereren of klanten in elk geval te interesseren voor een product of idee. Je werkt daarbij achter een computer om bepaalde informatie op te slaan en je hebt je telefoon altijd in de hand om outbound calls te maken. Veel bedrijven maken tegenwoordig overigens gebruik van headsets.

Diverse bedrijven werken met vaste belscripts zodat de Callcenter Medewerker aan de hand hiervan het gesprek zo veel mogelijk kan structureren. Niet alle bedrijven werken overigens met een belscript. 



Wil je werken als Callcenter Medewerker?

Werk je al als Callcenter Medewerker en zoek je een nieuwe baan? Of wil je Callcenter Medewerker worden? Wil je het gemiddelde salaris weten? Op nationaleberoepengids.nl staat alles wat je nodig hebt. Hieronder vind je de vacatures en de opleidingen voor Callcenter Medewerker, maar ook informatie over het salaris, de baankansen, de beste werkgevers en nog veel meer!


Alles over het beroep Callcenter Medewerker in één oogopslag

Beroepsgroep:

Persoonstype:

Netwerk:

  • Callcenter Manager
  • Klant

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €1200 tot €2800

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0


Salaris en Arbeidsvoorwaarden Callcenter Medewerker

Wat verdient een Callcenter Medewerker?

Salaris varieert van minimumloon (studententarieven van €6 tot €9 per uur) tot een fatsoenlijk maandsalaris (niet meer dan €3000 per maand) voor mensen die ervaren zijn en bij een bedrijf werken waar je als Callcenter Medewerker wat meer taken en verantwoordelijkheden hebt.

Over de secundaire arbeidsvoorwaarden valt weinig te melden. Het gaat vaak om part-time werk, waarbij bonussen vaak een onderdeel van het salaris zijn. Per sale kun je dus extra verdienen. Verder verdien je als Callcenter Medewerker ineens best aardig als je bijvoorbeeld overwerkt of op dagdelen of dagen gaat werken die geen reguliere werkdag of dagdeel van een werkweek vormen (avonden, zondagen).

Salarisschaal Callcenter Medewerker

  • Maximaal
  • Gemiddeld
  • Minimaal
Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.



Vacatures Callcenter Medewerker

Er zijn geen vacatures Callcenter Medewerker aanwezig. Je kan wel meer informatie vinden over de branche waar een Callcenter Medewerker in werkt.

Meer weten over de sector waar een Callcenter Medewerker in werkt

Bekijk werken in Marketing & Communicatie

Arbeidsmarktperspectief en doorgroeimogelijkheden Callcenter Medewerker

Wat is de toekomst van Callcenter Medewerker?

Voor Callcenter Medewerkers is er altijd werk. Het is namelijk lang niet voor iedereen een geschikt, je moet sterk in je schoenen staan. De laatste tijd, niet alleen door de economische crisis, maar ook door de opkomst van het Bel Me Niet Register zijn sommige organisaties terughoudender geworden met het opzetten van callcenters. Desalniettemin is er nog voldoende werkgelegenheid en zijn er veel vacatures callcenter mederwerker te vinden.

Baankans Callcenter Medewerker

Powered by arbeidsmarktkansen.nl

Huidige aantal vacatures

0


Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?

Benieuwd hoe (andere) werkgevers jou waarderen? Plaats je CV bij onze vacaturepartners en vind uit hoe je in de markt ligt!

Plaats je CV nu direct op Monsterboard Plaats je CV op Nationale Vacaturebank

Callcenter Medewerker worden: Opleidingen tot Callcenter Medewerker

Wil je Callcenter Medewerker worden? Hieronder vind je de eisen, het ontwikkelingspad en de opleidingen voor de Callcenter Medewerker.

Hoe word je een Callcenter Medewerker? 

Wil je Callcenter Agent worden? Dan hoef je geen vooropleiding afgerond te hebben. Tenminste, dat geldt in de meeste gevallen. Meestal worden studenten gevraagd voor dit soort werk. Dat is Callcenterwerk op laag niveau. Toch zijn er ook bedrijven die het vak van de Callcenter Medewerker iets serieuzer nemen en waarbij Callcenter Agents meer taken en verantwoordelijkheden krijgen. In dat geval worden er ook meer opleidingseisen gesteld, zoals een MBO of HBO opleiding Marketing.

De 5 best beoordeelde opleidingen tot Callcenter Medewerker

Callcenter Medewerker Thuisstudie
Klantcontact via telefoon en sociale media? Word Callcenter MedewerkerBel je de hele dag mensen als je in een callcenter werkt? Of chat je ook met klanten? En reageer je op …
Callcenter Medewerker Thuisstudie
Callcenter Medewerker E-Learning
Klantcontact via telefoon en sociale media? Word Callcenter MedewerkerBel je de hele dag mensen als je in een callcenter werkt? Of chat je ook met klanten? En reageer je op …
Callcenter Medewerker E-Learning
Online opleiding Callcentre/Klantenservice Wmo, Jeugdwet en Participatiewet
Online opleiding frontoffice/klantenservice Wmo, Jeugdwet en Participatiewet Er is een grote vraag naar frontoffice medewerkers Wmo, Jeugdwet en Participatiewet! Zoek je een om- of bijscholing naar het beroep van medewerker …
Online opleiding Callcentre/Klantenservice Wmo, Jeugdwet en Participatiewet
Callcentermedewerker
Callcentermedewerker Een callcenter medewerker wordt ingezet voor het telefonisch benaderen van bedrijven of particulieren voor het aanbieden van producten of diensten. Je komt veelal te werken bij een contactcenter. Er
Callcentermedewerker
Callcentermedewerker
Callcentermedewerker Een callcenter medewerker wordt ingezet voor het telefonisch benaderen van bedrijven of particulieren voor het aanbieden van producten of diensten. Je komt veelal te werken bij een contactcenter. Er
Callcentermedewerker

Omscholen of doorgroeien tot Callcenter Medewerker

Als je Callcenter Medewerker wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Callcenter Medewerker zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Callcenter Medewerker

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen. De inhoudelijke beschrijving van het beroep vind je bij Wat doet een Callcenter Medewerker?

Competenties en Vaardigheden Callcenter Medewerker

Naast de interesse is het belangrijk dat je de competenties hebt die een Callcenter Medewerker nodig heeft om succesvol te zijn. Sommige competenties zal je van nature hebben en andere hebben misschien training nodig? Hieronder vind je cursussen en trainingen voor de ontwikkeling van de competenties die een Callcenter Medewerker nodig heeft.

Competentiegerichte cursussen en trainingen voor de Callcenter Medewerker

Trainingen & cursussen Doorzettingsvermogen
Doorzettingsvermogen
Trainingen & cursussen Klantgerichtheid
Klantgerichtheid
Trainingen & cursussen Overtuigen
Overtuigen
Trainingen & cursussen Presenteren
Presenteren
Trainingen & cursussen Stressbestendigheid
Stressbestendigheid

Persoonlijkheid van een Callcenter Medewerker

Voor ieder beroep is het belangrijk dat het bij jou als persoon past. Hieronder vind je de twee belangrijkste persoontypen voor het beroep Callcenter Medewerker. Als Callcenter Medewerker wilt worden moet minimaal één van de persoonlijkheidstypen sterk bij je passen, het tweede persoonstype moet in ieder geval herkenning geven.

De persoonstypen Callcenter Medewerker:


zie volledige beschrijving persoonstype Callcenter Medewerker

Vakkennis voor een Callcenter Medewerker

Het is voor een Callcenter Medewerker ook erg handig en vaak ook vereist om de specifieke vakkennis en inhoud te snappen. Veel vakgerichte opleidingen tot Callcenter Medewerker zijn een combinatie van theoretische achtergrond en praktijkgerichte kennis en vaardigheden.

Online Trainingen & Opleidingen Callcenter Medewerker

Callcenter Medewerker E-Learning
Klantcontact via telefoon en sociale media? Word Callcenter MedewerkerBel je de hele dag mensen als je in een callcenter werkt? Of chat je ook met klanten? En reageer je op …
Callcenter Medewerker E-Learning
Online opleiding Callcentre/Klantenservice Wmo, Jeugdwet en Participatiewet
Online opleiding frontoffice/klantenservice Wmo, Jeugdwet en Participatiewet Er is een grote vraag naar frontoffice medewerkers Wmo, Jeugdwet en Participatiewet! Zoek je een om- of bijscholing naar het beroep van medewerker …
Online opleiding Callcentre/Klantenservice Wmo, Jeugdwet en Participatiewet
Callcentermedewerker
Callcentermedewerker Een callcenter medewerker wordt ingezet voor het telefonisch benaderen van bedrijven of particulieren voor het aanbieden van producten of diensten. Je komt veelal te werken bij een contactcenter. Er
Callcentermedewerker

Werkervaring Callcenter Medewerker

Het is voor een startend Callcenter Medewerker die net van school komt minder belangrijk dat ze de nodige ervaring heeft. Maar voor iemand die zich wil omscholen of doorgroeit tot Callcenter Medewerker is het cruciaal dat er wel relevante ervaring is. Dit kan ervaring zijn in een beroep dat overeenkomsten vertoont, zoals Helpdeskmedewerker .

Iets anders leren?

Is Callcenter Medewerker het misschien toch niet voor je? Je kan via deze zoekbalk ruim 30.000 opleidingen, trainingen en cursussen vinden van zeker 1000 onderwerpen.




Netwerk Callcenter Medewerker

Met wie werkt een Callcenter Medewerker samen? 

Als Callcenter Agent kom je uiteraard het meest in contact met de klanten die je aan de telefoon spreekt. Verder zul je zo nu en dan je werk evalueren met de leidinggevende Callcenter Medewerker.


  • Callcenter Manager
  • Klant
Callcenter Medewerker


Organisaties waar een Callcenter Medewerker werkzaam is

Veel beroepen vind je vaak terug bij gelijksoortige bedrijven. Bekijk hieronder bij wat voor type organisatie een Callcenter Medewerker meestal werkt.

Waar werkt een Callcenter Medewerker?

Je komt te werken in profit organisaties, bedrijven die draaien rondom het concept B2B (directe sales). Vaak zijn het bedrijven die in de Media, Reclame, IT , Recruitment of Financiële sector opereren.

Meer weten over werken in de Sales & Verkoop?

Bekijk werken in Sales & Verkoop

Best beoordeelde werkgevers Callcenter Medewerker

Waar kun je het beste werken als Callcenter Medewerker? Hieronder vind je de best door de Callcenter Medewerker beoordeelde bedrijven, en/of die met de meeste vacatures.

Op dit moment zijn er geen bedrijven gevonden voor het beroep Callcenter Medewerker.

Competenties, Skills en Vaardigheden Callcenter Medewerker:

Voor ieder beroep heb je specifieke vaardigheden en kennis nodig, dat geldt ook voor een Callcenter Medewerker.

Welke competenties heeft een Callcenter Medewerker nodig?

Een Callcenter Medewerker heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.


Persoonstypen Callcenter Medewerker

De meeste beroepen passen alleen bij bepaalde persoonlijkheden. Bekijk welke persoonstypen volgens het enneagram er bij Callcenter Medewerker passen.

Wat voor persoonlijkheid heeft een Callcenter Medewerker nodig? 

Als Callcenter Medewerker moet je heel erg loyaal aan je 'case' zijn: d.w.z. dat je niet opgeeft en blijft kleven aan je klant en opdracht (Loyalist). Verder bemiddel je bij deze job tussen jouw bedrijf en de klant. Je moet goed met mensen om kunnen gaan, en op een rustige, niet al te agressieve maar toch enthousiaste wijze sales genereren of mensen helpen (Bemiddelaar). Tevens is het handig als je proactief bent en je goed in kan leven in de persoon aan de andere kant van de telefoon.

Bekijk de persoonstypen voor Callcenter Medewerker


Bemiddelaar


Lees meer

Loyalist


Lees meer

Interview met een Callcenter Medewerker

Er zijn nog geen interviews geplaatst. Wil je worden geïnterviewd en jezelf of je bedrijf onder de aandacht brengen? Laat het ons weten en stuur een mail.


Beoordeling van het beroep Callcenter Medewerker

Bekijk hoe onze bezoekers dit beroep beoordelen. Nog geen beoordeling? Help onze bezoekers en geef jouw beoordeling of mening over het beroep Callcenter Medewerker

Functie inhoud:
Salaris en arbeidsvoorwaarden:
Doorgroeimogelijkheden:
Arbeidsmarktperspectief:
Bedankt voor uw feedback.

Solliciteren op de functie Callcenter Medewerker

Wanneer je gaat solliciteren voor een baan als Callcenter Medewerker dien je te letten op welke zaken er voor dit beroep specifiek gelden. Per beroepsgroep en functie verschilt bijvoorbeeld het taalgebruik en zijn bepaalde vaardigheden voor Callcenter Medewerker belangrijker dan voor een ander beroep. Bij een sollicitatie is jouw CV een van de belangrijkste punten waar naar wordt gekeken, naast ook jouw motivatiebrief. Sta je op het punt te gaan solliciteren als Callcenter Medewerker. Bekijk dan onze tips.

Bekijk onze CV en sollicitatietips

Is het beroep Callcenter Medewerker iets voor je?

Zou je graag Callcenter Medewerker willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, vul dan onze beroepskeuze test in en kom erachter of een baan als Callcenter Medewerker bij jou past.

Doe de gratis beroepskeuzetest

Actuele blogposts


reacties op Callcenter Medewerker

Tomas

Graag even een opmerking naar het inhoudelijke van een callcenter medewerker.  Er word hier veel foute informatie verteld en dat wil ik graag even rechtzetten in dikgedrukt hieronder: ( Copy paste van bovenstaande tekst)    Een Callcenter Medewerker is verantwoordelijk voor acquisitie Dit is niet waar. Het kan ook om customer service gaan, oftewel mensen helpen met vragen. Dat betekent dat de Callcenter Medewerker probeert klanten of opdrachten binnen te halen voor het bedrijf waarvoor hij werkt Dit ligt er ook aan. Is het pro-actief? Warme leads of koude leads of geen leads? Dit wordt ook wel Business to Business (B2B) genoemd. Ook niet waar. Er zijn zat agencies die B2C doen ( Business to Customer) Je verkoopt dus altijd iets, en in 9 van de 10 gevallen gaat dit per telefoon (vandaar ook de term Callcenter Medewerker). Altijd? Niet waar en ook niet go

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.


Ga direct naar