Community Manager Salaris, Taken, Vacatures, Opleiding, Toekomst & Skills

Wat doet een Community Manager? Lees de functieomschrijving.

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep community manager. De functieomschrijving, over het loon, de baankans en hoe je community manager wordt.

 

Wat is een Community Manager?

De Community Manager is degene die een community beheert. Een community is simpelweg een groep mensen die een gezamenlijke interesse, belang of doel heeft. Deze groep mensen heeft zich vaak vertegenwoordigd in een zogenaamde community.

 

Online

Deze community is in de hedendaagse maatschappij vooral online. De Community Manager wordt daarom ook wel Online Community Manager genoemd. De online community is dan de plaats waar mensen op een regelmatige basis samenkomen. Meestal hebben deze mensen gemeenschappelijke kenmerken en willen zij bepaalde doelen zien te bereiken of bepaalde activiteiten ontplooien. Zij doen dit door ideeën en informatie uit te wisselen. Op deze manier ontwikkelen zij samen een (virtuele) gemeenschap.

 

Taken Community Manager

De Community Manager is degene die de community of gemeenschap beheert. De Community Manager heeft als het ware de leiding. De Community Manager geeft deze leiding niet extreem zichtbaar. Een community wordt namelijk gekenmerkt door de openheid en het openstaan voor alle ideeën. De Community Manager ziet er wel op toe dat dit netjes gebeurt, dat de gebruikers zich respectvol gedragen en dat het doel van de community niet voorbij gaat.

 

De Community Manager zorgt dat de discussies levendig blijven, de community actief blijft en dat er nieuwe leden aangetrokken worden. Omdat de Community Manager goed weet wat er in de community speelt, kan de Community Manager dit ook doorgeven aan een manager of bestuur die hierop in kan spelen. 



Wil je werken als Community Manager?

Werk je al als Community Manager en zoek je een nieuwe baan? Of wil je Community Manager worden? Wil je het gemiddelde salaris weten? Op nationaleberoepengids.nl staat alles wat je nodig hebt. Hieronder vind je de vacatures en de opleidingen voor Community Manager, maar ook informatie over het salaris, de baankansen, de beste werkgevers en nog veel meer!


Alles over het beroep Community Manager in één oogopslag

Beroepsgroep:

Persoonstype:

Netwerk:

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €2100 tot €3500

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0


Salaris en Arbeidsvoorwaarden Community Manager

Wat verdient een Community Manager?

De Community Manager is een opkomend beroep. Eerder werden deze werkzaamheden vaak door een stagiair of andere medewerker gedaan. Steeds vaker wordt het belang van een Community Manager ingezien en wordt een Community Manager aangenomen. Gemiddeld verdient een Community Manager tussen de €2100,- en €3500,-. Dit kan echter sterk verschillen per organisatie.

Salarisschaal Community Manager

  • Maximaal
  • Gemiddeld
  • Minimaal
Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.



Vacatures Community Manager

Er zijn geen vacatures Community Manager aanwezig. Je kan wel meer informatie vinden over de branche waar een Community Manager in werkt.

Meer weten over de sector waar een Community Manager in werkt

Bekijk werken in ICT

Arbeidsmarktperspectief en doorgroeimogelijkheden Community Manager

Wat is de toekomst van Community Manager?

Het beroep Community Manager is een opkomend beroep. Het belang van een Community Manager wordt steeds meer gezien en daardoor stijgt de vraag naar Community Managers.

Baankans Community Manager

Powered by arbeidsmarktkansen.nl

Huidige aantal vacatures

0


Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?

Benieuwd hoe (andere) werkgevers jou waarderen? Plaats je CV bij onze vacaturepartners en vind uit hoe je in de markt ligt!

Plaats je CV nu direct op Monsterboard Plaats je CV op Nationale Vacaturebank

Community Manager worden: Opleidingen tot Community Manager

Wil je Community Manager worden? Hieronder vind je de eisen, het ontwikkelingspad en de opleidingen voor de Community Manager.

Hoe word je een Community Manager? 

De Community Manager heeft vaak vakgerichte kennis. De Community Manager heeft vaak een opleiding gevolgd die gericht is op online media en communicatie. 

De 5 best beoordeelde opleidingen tot Community Manager

Community Management
Wanneer face to face contact bemoeilijkt wordt, is meer dan ooit duidelijk hoe belangrijk het is om via online middelen contact te hebben met collega’s, partners en klanten. De mensen …
Community Management
Community Management - Dag
Deze korte training is speciaal bedoeld voor iedereen die in zijn werk te maken heeft met social media, zoals online marketeers, communicatieprofessionals, social-mediamanagers of communitymanagers... Je beheert een community of …
Community Management - Dag
Training Community management
Met een bruisende online community versterk je jouw merk én de binding met je doelgroep. Hoe zet je zo’n dynamisch en relevant netwerk op? Hoe positioneer je dit binnen je …
Training Community management
Opleiding Community management
Een (online) community is een geweldig platform om kennis te delen, je merk te versterken en een waardevol netwerk op te bouwen. Maar zo’n community opzetten gaat niet vanzelf. En …
Opleiding Community management
Community Management Workshop
Een Online Marketing workshop bij Afdeling Online In onze Online Marketing workshop nemen we jouw website of vraagstuk als uitgangspunt. We gaan in op de laatste Online Marketing trends, de …
Community Management Workshop

Omscholen of doorgroeien tot Community Manager

Als je Community Manager wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Community Manager zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Community Manager

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen. De inhoudelijke beschrijving van het beroep vind je bij Wat doet een Community Manager?

Competenties en Vaardigheden Community Manager

Naast de interesse is het belangrijk dat je de competenties hebt die een Community Manager nodig heeft om succesvol te zijn. Sommige competenties zal je van nature hebben en andere hebben misschien training nodig? Hieronder vind je cursussen en trainingen voor de ontwikkeling van de competenties die een Community Manager nodig heeft.

Competentiegerichte cursussen en trainingen voor de Community Manager

Trainingen & cursussen Analytisch
Analytisch
Trainingen & cursussen Anticiperen
Anticiperen
Trainingen & cursussen Besluitvaardigheid
Besluitvaardigheid
Trainingen & cursussen Sociabiliteit
Sociabiliteit
Trainingen & cursussen Uitdrukkingsvaardigheid
Uitdrukkingsvaardigheid

Persoonlijkheid van een Community Manager

Voor ieder beroep is het belangrijk dat het bij jou als persoon past. Hieronder vind je de twee belangrijkste persoontypen voor het beroep Community Manager. Als Community Manager wilt worden moet minimaal één van de persoonlijkheidstypen sterk bij je passen, het tweede persoonstype moet in ieder geval herkenning geven.

De persoonstypen Community Manager:


zie volledige beschrijving persoonstype Community Manager

Vakkennis voor een Community Manager

Het is voor een Community Manager ook erg handig en vaak ook vereist om de specifieke vakkennis en inhoud te snappen. Veel vakgerichte opleidingen tot Community Manager zijn een combinatie van theoretische achtergrond en praktijkgerichte kennis en vaardigheden.

Online Trainingen & Opleidingen Community Manager

Rust Projects
Description Build fast, safe, and concurrent applications with Rust. The Rust programming language is a boon for systems programmers because of its powerful and expressive type system and strict compile-time …
Rust Projects
Learn AngularJS 1.X
Learn how to easily build single-page web applications using this popular JavaScript framework. Why Learn AngularJS? As a web developer, you’ll need to learn how to use new frameworks on …
Learn AngularJS 1.X
An Introduction to Supply Chain Management
With Perlego (The Spotify for Books) you get unlimited access to more than 250,000 professional and self-development books in one simple space for one simple price. You can learn on …
An Introduction to Supply Chain Management
Coachend Leiding Geven | Blended traject
Coaching is een fundamentele skill voor elke manager en voor elke leider. Wanneer leidinggevenden coaching dagdagelijks inzetten creëren ze meer focus, meer moed en meer veerkracht. Ze helpen hun team …
Coachend Leiding Geven | Blended traject
30 Dagen Challenge - From Fear to Mastery
HOW TO MAKE CONSTANT PROGRESS AS A LEADER ON A VIRTUAL PLATFORM AT HOME IN THESE CORONA TIMES? 🏰 is where the ♥️ is, 🏰 is your sanctuary, 🏰 is where your life 🎼 beats in tune with your …
30 Dagen Challenge - From Fear to Mastery

Werkervaring Community Manager

Het is voor een startend Community Manager die net van school komt minder belangrijk dat ze de nodige ervaring heeft. Maar voor iemand die zich wil omscholen of doorgroeit tot Community Manager is het cruciaal dat er wel relevante ervaring is. Dit kan ervaring zijn in een beroep dat overeenkomsten vertoont, zoals .

Iets anders leren?

Is Community Manager het misschien toch niet voor je? Je kan via deze zoekbalk ruim 30.000 opleidingen, trainingen en cursussen vinden van zeker 1000 onderwerpen.




Netwerk Community Manager

Met wie werkt een Community Manager samen? 

De Community Manager heeft veel contact met de andere gebruikers van de community. De Community Manager is vaak ook onderdeel van de gemeenschap. Als de community onderdeel van een organisatie is, heeft de Community Manager ook veel contact met collega’s en het bestuur of management.


Community Manager


Organisaties waar een Community Manager werkzaam is

Veel beroepen vind je vaak terug bij gelijksoortige bedrijven. Bekijk hieronder bij wat voor type organisatie een Community Manager meestal werkt.

Waar werkt een Community Manager?

De Community Manager kan voor diverse organisaties werkzaam zijn. Hiermee kan de Community Manager in zowel de profit als de non-profit sector werkzaam zijn.


Best beoordeelde werkgevers Community Manager

Waar kun je het beste werken als Community Manager? Hieronder vind je de best door de Community Manager beoordeelde bedrijven, en/of die met de meeste vacatures.

Op dit moment zijn er geen bedrijven gevonden voor het beroep Community Manager.

Competenties, Skills en Vaardigheden Community Manager:

Voor ieder beroep heb je specifieke vaardigheden en kennis nodig, dat geldt ook voor een Community Manager.

Welke competenties heeft een Community Manager nodig?

Een Community Manager heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.


Persoonstypen Community Manager

De meeste beroepen passen alleen bij bepaalde persoonlijkheden. Bekijk welke persoonstypen volgens het enneagram er bij Community Manager passen.

Wat voor persoonlijkheid heeft een Community Manager nodig? 

De Community Manager moet de eigenschap hebben om een discussie op gang te kunnen brengen, in te kunnen grijpen als dit nodig is, maar ook inzien waanneer het even op zijn beloop gelaten moet worden. De Community Manager is geen politieagent die alleen maar zegt wat niet mag, maar probeert op een positieve manier de community actief en respectvol te houden. De Community Manager moet een goede mensenkennis hebben en sociaal ingesteld zijn (Gever). Soms moet de Community Manager ook streng op kunnen treden en duidelijk de leiding nemen (Baas).

Bekijk de persoonstypen voor Community Manager


Baas


Lees meer

Gever


Lees meer

Interview met een Community Manager

Helma Schellen is community manager.

Ben je benieuwd wat een community manager allemaal doet op een dag? Helma Schellen is community manager en vertelt je er alles over!

Lees de rest van het interview met een Community Manager

Beoordeling van het beroep Community Manager

Bekijk hoe onze bezoekers dit beroep beoordelen. Nog geen beoordeling? Help onze bezoekers en geef jouw beoordeling of mening over het beroep Community Manager

Functie inhoud:
Salaris en arbeidsvoorwaarden:
Doorgroeimogelijkheden:
Arbeidsmarktperspectief:
Bedankt voor uw feedback.

Solliciteren op de functie Community Manager

Wanneer je gaat solliciteren voor een baan als Community Manager dien je te letten op welke zaken er voor dit beroep specifiek gelden. Per beroepsgroep en functie verschilt bijvoorbeeld het taalgebruik en zijn bepaalde vaardigheden voor Community Manager belangrijker dan voor een ander beroep. Bij een sollicitatie is jouw CV een van de belangrijkste punten waar naar wordt gekeken, naast ook jouw motivatiebrief. Sta je op het punt te gaan solliciteren als Community Manager. Bekijk dan onze tips.

Bekijk onze CV en sollicitatietips

Is het beroep Community Manager iets voor je?

Zou je graag Community Manager willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, vul dan onze beroepskeuze test in en kom erachter of een baan als Community Manager bij jou past.

Doe de gratis beroepskeuzetest

Actuele blogposts


reacties op Community Manager

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.


Ga direct naar