Community Manager Salaris, Taken, Vacatures, Opleiding, Toekomst & Skills

Wat doet een Community Manager? Lees de functieomschrijving.

Vind het antwoord op al jouw vragen over het beroep community manager. De functieomschrijving, over het loon, de baankans en hoe je community manager wordt.

 

Wat is een Community Manager?

De Community Manager is degene die een community beheert. Een community is simpelweg een groep mensen die een gezamenlijke interesse, belang of doel heeft. Deze groep mensen heeft zich vaak vertegenwoordigd in een zogenaamde community.

 

Online

Deze community is in de hedendaagse maatschappij vooral online. De Community Manager wordt daarom ook wel Online Community Manager genoemd. De online community is dan de plaats waar mensen op een regelmatige basis samenkomen. Meestal hebben deze mensen gemeenschappelijke kenmerken en willen zij bepaalde doelen zien te bereiken of bepaalde activiteiten ontplooien. Zij doen dit door ideeën en informatie uit te wisselen. Op deze manier ontwikkelen zij samen een (virtuele) gemeenschap.

 

Taken Community Manager

De Community Manager is degene die de community of gemeenschap beheert. De Community Manager heeft als het ware de leiding. De Community Manager geeft deze leiding niet extreem zichtbaar. Een community wordt namelijk gekenmerkt door de openheid en het openstaan voor alle ideeën. De Community Manager ziet er wel op toe dat dit netjes gebeurt, dat de gebruikers zich respectvol gedragen en dat het doel van de community niet voorbij gaat.

 

De Community Manager zorgt dat de discussies levendig blijven, de community actief blijft en dat er nieuwe leden aangetrokken worden. Omdat de Community Manager goed weet wat er in de community speelt, kan de Community Manager dit ook doorgeven aan een manager of bestuur die hierop in kan spelen. 

Wil je werken als Community Manager?

Werk je al als Community Manager en zoek je een nieuwe baan? Of wil je Community Manager worden? Wil je het gemiddelde salaris weten? Op nationaleberoepengids.nl staat alles wat je nodig hebt. Hieronder vind je de vacatures en de opleidingen voor Community Manager, maar ook informatie over het salaris, de baankansen, de beste werkgevers en nog veel meer!


Alles over het beroep Community Manager in één oogopslag

Beroepsgroep:

Persoonstype:

Netwerk:

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €2100 tot €3500

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0


Salaris en Arbeidsvoorwaarden Community Manager

Wat verdient een Community Manager?

De Community Manager is een opkomend beroep. Eerder werden deze werkzaamheden vaak door een stagiair of andere medewerker gedaan. Steeds vaker wordt het belang van een Community Manager ingezien en wordt een Community Manager aangenomen. Gemiddeld verdient een Community Manager tussen de €2100,- en €3500,-. Dit kan echter sterk verschillen per organisatie.

Salarisschaal Community Manager

  • Maximaal
  • Gemiddeld
  • Minimaal
Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.



Vacatures Community Manager

Er zijn geen vacatures Community Manager aanwezig. Je kan wel meer informatie vinden over de branche waar een Community Manager in werkt.

Meer weten over de sector waar een Community Manager in werkt

Bekijk werken in ICT

Arbeidsmarktperspectief en doorgroeimogelijkheden Community Manager

Wat is de toekomst van Community Manager?

Het beroep Community Manager is een opkomend beroep. Het belang van een Community Manager wordt steeds meer gezien en daardoor stijgt de vraag naar Community Managers.

Baankans Community Manager

Powered by arbeidsmarktkansen.nl

Huidige aantal vacatures

0


Wil je weten wat jouw arbeidsmarktwaarde is?

Plaats nu je cv en kom erachter

Community Manager worden: Opleidingen tot Community Manager

Wil je community manager worden? Hieronder vind je de eisen, het ontwikkelingspad en de opleidingen.

Hoe word je een Community Manager? 

De Community Manager heeft vaak vakgerichte kennis. De Community Manager heeft vaak een opleiding gevolgd die gericht is op online media en communicatie. 

De 5 beste opleidingen, cursussen en traningen tot Community Manager

Opleiding Community management
Een (online) community is een geweldig platform om kennis te delen, je merk te versterken en een waardevol netwerk op te bouwen. Maar zo’n community opzetten gaat niet vanzelf. En …
Advanced social media management
Er komen steeds meer social media kanalen bij en de mogelijkheden veranderen snel. Vergroot je kennis van de rol van sociale media bij de realisatie van je organisatiedoelstelling(en) en maak …
Symantec ProxySG 6.6 Basic Administration
Prerequisites & Audience This course assumes that students have a basic understanding of networking concepts, such as local-area networks (LANs), the Internet, security, and IP protocols.Course Objectives By the …
Coachend Leiding Geven | Blended traject
Coaching is een fundamentele skill voor elke manager en voor elke leider. Wanneer leidinggevenden coaching dagdagelijks inzetten creëren ze meer focus, meer moed en meer veerkracht. Ze helpen hun team …
Community Management: Alles wat je moet weten - in 1 dag!
Communities poppen als paddenstoelen uit de grond. Maar wat heb je er eigenlijk aan? Tijdens deze training leer je een sterke business case te bouwen om jouw organisatie te overtuigen …
Meer opleidingen Community Manager

Weet je nog niet of je Community Manager wilt worden? Of wil je doorgroeien? Misschien is er wel een vervolgopleiding Community Manager of specialisatie cursus te vinden.

Zoek in alle opleidingen, cursussen en trainingen




Netwerk Community Manager

Met wie werkt een Community Manager samen? 

De Community Manager heeft veel contact met de andere gebruikers van de community. De Community Manager is vaak ook onderdeel van de gemeenschap. Als de community onderdeel van een organisatie is, heeft de Community Manager ook veel contact met collega’s en het bestuur of management.


Community Manager


Organisaties waar een Community Manager werkzaam is

Veel beroepen vind je vaak terug bij gelijksoortige bedrijven. Bekijk hieronder bij wat voor type organisatie een Community Manager meestal werkt.

Waar werkt een Community Manager?

De Community Manager kan voor diverse organisaties werkzaam zijn. Hiermee kan de Community Manager in zowel de profit als de non-profit sector werkzaam zijn.


Best beoordeelde werkgevers Community Manager

Waar kun je het beste werken als Community Manager? Hieronder vind je de best door de Community Manager beoordeelde bedrijven, en/of die met de meeste vacatures.

Op dit moment zijn er geen bedrijven gevonden voor het beroep Community Manager.

Competenties, Skills en Vaardigheden Community Manager:

Voor ieder beroep heb je specifieke vaardigheden en kennis nodig, dat geldt ook voor een Community Manager.

Welke competenties heeft een Community Manager nodig?

Een Community Manager heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.


Persoonstypen Community Manager

De meeste beroepen passen alleen bij bepaalde persoonlijkheden. Bekijk welke persoonstypen volgens het enneagram er bij Community Manager passen.

Wat voor persoonlijkheid heeft een Community Manager nodig? 

De Community Manager moet de eigenschap hebben om een discussie op gang te kunnen brengen, in te kunnen grijpen als dit nodig is, maar ook inzien waanneer het even op zijn beloop gelaten moet worden. De Community Manager is geen politieagent die alleen maar zegt wat niet mag, maar probeert op een positieve manier de community actief en respectvol te houden. De Community Manager moet een goede mensenkennis hebben en sociaal ingesteld zijn (Gever). Soms moet de Community Manager ook streng op kunnen treden en duidelijk de leiding nemen (Baas).

Bekijk de persoonstypen voor Community Manager


Baas


Lees meer

Gever


Lees meer

Interview met een Community Manager

Helma Schellen is community manager.

Ben je benieuwd wat een community manager allemaal doet op een dag? Helma Schellen is community manager en vertelt je er alles over!

Lees de rest van het interview met een Community Manager

Beoordeling van het beroep Community Manager

Bekijk hoe onze bezoekers dit beroep beoordelen. Nog geen beoordeling? Help onze bezoekers en geef jouw beoordeling of mening over het beroep Community Manager

Functie inhoud:
Salaris en arbeidsvoorwaarden:
Doorgroeimogelijkheden:
Arbeidsmarktperspectief:
Bedankt voor uw feedback.

Solliciteren op de functie Community Manager

Wanneer je gaat solliciteren voor een baan als Community Manager dien je te letten op welke zaken er voor dit beroep specifiek gelden. Per beroepsgroep en functie verschilt bijvoorbeeld het taalgebruik en zijn bepaalde vaardigheden voor Community Manager belangrijker dan voor een ander beroep. Bij een sollicitatie is jouw CV een van de belangrijkste punten waar naar wordt gekeken, naast ook jouw motivatiebrief. Sta je op het punt te gaan solliciteren als Community Manager. Bekijk dan onze tips.

Bekijk onze CV en sollicitatietips

Is het beroep Community Manager iets voor je?

Zou je graag Community Manager willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, vul dan onze beroepskeuze test in en kom erachter of een baan als Community Manager bij jou past.

Doe de gratis beroepskeuzetest

Actuele blogposts


reacties op Community Manager

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.


Ga direct naar