Medewerker Klantenservice & Leenservice: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Medewerker Klantenservice & Leenservice: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Dus je wilt misschien wel werken als Medewerker Klantenservice & Leenservice? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Medewerker Klantenservice & Leenservice wilt worden.

Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Medewerker Klantenservice & Leenservice, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het werken als Medewerker Klantenservice & Leenservice


Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...


Wat is een Medewerker Klantenservice & Leenservice?

Een Medewerker Klantenservice & Keenservice is werkzaam in een openbare bibliotheek. Daar is hij verantwoordelijk voor alle uitvoerende taken rondom de uitleen en inname van bibliotheekmateriaal, de afhandeling van klachten en afsluiting en verlenging van abonnementen en al het andere (administratieve) dat met bibliotheeklidmaatschap te doen heeft.

Tegenwoordig heet dit beroep ook vaak Service medewerker bibliotheek


Past het beroep Medewerker Klantenservice & Leenservice bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.

Bekijk jouw baansuggesties

Wat doet een Medewerker Klantenservice & Leenservice?

De Service medewerker bibliotheek is het aanspreekpunt voor de klant en speelt klachten door naar de juiste persoon. Via telefoon, e-mail en van achter de balie handelt hij verlengingen en aanvragen af en int hij boetes. Ook biedt hij ondersteuning bij het gebruik van de catalogus. Bij speciale activiteiten als lezingen, cursussen of presentaties fungeert de Medewerker Klantenservice & Leenservice als gastheer.

Heb je wel eens gedacht aan?

Omscholen naar een beroep met baankansen?
Nationale Beroepengids

Vacatures laden...



Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice per stad

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Alkmaar

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Almelo

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Almere

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Alphen aan den Rijn

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Amersfoort

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Amstelveen

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Amsterdam

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Apeldoorn

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Arnhem

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Assen

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Bergen op Zoom

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Breda

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Capelle aan den IJssel

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Delft

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Den Bosch

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Den Haag

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Den Helder

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Deventer

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Doetinchem

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Dordrecht

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Ede

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Eindhoven

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Emmen

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Enschede

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Gouda

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Groningen

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Haarlem

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Haarlemmermeer

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Heerlen

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Helmond

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Hengelo

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Hilversum

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Hoogeveen

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Hoorn

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Katwijk

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Leeuwarden

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Leiden

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Lelystad

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Maastricht

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Middelburg

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Nieuwegein

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Nijmegen

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Oss

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Purmerend

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Roermond

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Roosendaal

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Rotterdam

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Schiedam

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Spijkenisse

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Terneuzen

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Tilburg

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Utrecht

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Veenendaal

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Venlo

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Vlaardingen

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Westland

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Zaanstad

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Zeist

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Zoetermeer

Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Zwolle

Meer steden Minder steden

Salarisschaal Medewerker Klantenservice & Leenservice

Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Wat verdient een Medewerker Klantenservice & Leenservice?

Een Medewerker Klantenservice & Leenservice verdient ongeveer tussen de €1900 en €2300 bruto per maand.

Naast het bruto maandloon zijn er de vakantietoeslag (8% van ieder maandsalaris), eindejaarsuitkering (1,5% van het bruto jaarsalaris) en onregelmatigheidstoeslagen. Ook bieden bibliotheken gunstige voorwaarden rond (bij)scholing.


Meer weten over het salaris Medewerker Klantenservice & Leenservice

Salaris aankomend Medewerker Klantenservice & Leenservice Salaris junior Medewerker Klantenservice & Leenservice Wat is het salaris van een medior Medewerker Klantenservice & Leenservice? Welk salaris krijgt een senior Medewerker Klantenservice & Leenservice?


Hoe word je een Medewerker Klantenservice & Leenservice? 

Afgerond VMBO geeft toegang tot de functie van Medewerker Klantenservice & Leenservice. Bibliotheken stimuleren medewerkers om zich (verder) te scholen. De MBO opleiding Medewerker Informatiedienstverlening Bibliotheken vergroot (doorgroei)mogelijkheden voor een Medewerker Klantenservice & Leenservice. Ook bestaat er een eenjarige deeltijdopleiding Bibliotheekmedewerker.

Opleidingen, cursussen en trainingen tot Medewerker Klantenservice & Leenservice

Er zijn geen opleidingen Medewerker Klantenservice & Leenservice aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Medewerker Klantenservice & Leenservice in werkt

Bekijk alle opleidingen Kunst & Cultuur & Entertainment


Omscholen tot Medewerker Klantenservice & Leenservice

Je kan op verschillende manieren omscholen tot Medewerker Klantenservice & Leenservice. Zelfstandig of georganiseerd.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Medewerker Klantenservice & Leenservice

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Medewerker Klantenservice & Leenservice

Als je Medewerker Klantenservice & Leenservice wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Medewerker Klantenservice & Leenservice zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Medewerker Klantenservice & Leenservice

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.

Wat doet een Medewerker Klantenservice & Leenservice?

Ga naar de omschoolwijzer


Competenties Medewerker Klantenservice & Leenservice

Een Medewerker Klantenservice & Leenservice heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Accuratesse
Accuratesse

Steekwoorden Competentie Accuratesse:

precies, netjes, oog voor detail, kritisch, perfectionisme

Omschrijving

Deze mensen leveren werk waarin geen fouten naar voren komen. Deze mensen werken gestructureerd en corrigeren meerdere malen het werk. In het werk van anderen, zien deze personen ook vaak de fouten. Deze personen hebben vaak oog voor detail en zien snel verbanden tussen zaken. Ook onder werkdruk blijven deze mensen accuraat werken.

Sterke punten
Hun oog voor detail zorgt voor foutloze documenten en goed voorbereide taken en gebeurtenissen.

Zwakke punten
Accuraat werken zorgt voor foutloos werk, maar kan ook veel tijd kosten. Dit kan voor de omgeving frustrerend zijn. Daarnaast wordt deze competentie weleens gekoppeld aan de term ‘muggenziften’.

 

Discipline
Discipline

Steekwoorden: aanpassingsvermogen, flexibiliteit, overtuigen, luisteren

Omschrijving

De regels en procedures die gelden bij een bedrijf volgen deze mensen zonder moeite. Gedisciplineerde mensen houden zich aan de regels die er gelden, deze regels kunnen ze zelf opgesteld hebben of ze kunnen opgelegd zijn door anderen. Bij veranderingen volgen deze mensen ze over het algemeen op, maar deze mensen kunnen ook ontevredenheden aankaarten.

Sterke punten
De regels volgen, vergt wat flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Meestal zijn gedisciplineerde mensen structureel, ze weten de regels en procedures en kunnen hierdoor dan ook goed gestructureerd werken. Mensen met een ijzersterke discipline zijn meestal goede overtuigers, als zij het ergens niet mee eens zijn, kunnen ze dit op een goede overtuigende manier duidelijk maken. Maar daarnaast zijn deze mensen vaak ook goede luisteraars, zij luisteren naar de regels en passen zich hierop aan.  

Zwakke punten
Mensen die overgediscplineerd zijn kunnen soms stug zijn, ze zijn de flexibiliteit kwijt en houden zich vast aan de regels. Mensen die hard meewerken aan de procedures binnen een bedrijf, kunnen daarin ook doorslaan. Te veel discipline en perfectionisme kan vermoeiend zijn en leiden tot een burn-out.

Klantgerichtheid
Klantgerichtheid

Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend

Omschrijving

Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.

Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.

Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.

Luisteren
Luisteren

Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen

Omschrijving

Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit. 

Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.

Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.

Omgaan met details
Omgaan met details

Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch

Omschrijving

Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.

Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.

Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.

Sociabiliteit
Sociabiliteit

Steekwoorden: sociaal, netwerken, luisteren, spontaan, inzicht in omgeving

Omschrijving

Deze personen bewegen zich gemakkelijk in groepen mensen. Ze zijn dan ook vaak in het gezelschap van veel mensen en stappen gemakkelijk op ombekende mensen af. Deze mensen hebben over het algemeen een groot netwerk, dat ze inzetten voor verschillende doeleinden. Vaak zijn deze mensen lid van een vereniging of commissie.

Sterke punten
Een competentie die in verband staat met sociabiliteit is de competentie netwerken. Deze mensen hebben vaak een groot netwerk en vergroten dit netwerk met gemak. Daarnaast zijn deze mensen vaak spontaan, ze spreken onbekenden gemakkelijk aan en luisteren met gemeende interesse naar deze mensen.

Zwakke punten
Een zwak punt van deze mensen kan zijn dat ze zich teveel bemoeien met anderen. Zij willen zo graag in contact komen met anderen dat ze zich opdringen.

Uitdrukkingsvaardigheid
Uitdrukkingsvaardigheid

Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk

Omschrijving

Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.

Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.

Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.

Vaardigheden Medewerker Klantenservice & Leenservice

  • Zorgvuldigheid
  • Luistervaardigheid
  • Oog voor detail
  • Nauwkeurigheid
  • Belangstelling hebben
  • Vragen stellen
  • Gestructureerd werken
  • Accuratesse
  • Spontaniteit
  • Sociaal gevoel
  • Doorzettingsvermogen
  • Consequent handelen
  • Ambitie
  • Vriendelijkheid
  • Respectvol
  • Dienstverlenendheid
  • Helder communiceren
  • Inlevingsvermogen
  • Taalkennis
Bekijk meer Bekijk minder

Wat voor persoonlijkheid heeft een Medewerker Klantenservice & Leenservice nodig? 

Zoals de functienaam al doet vermoeden staat service centraal voor de Medewerker Klantenservice & Leenservice. Hij biedt op allerhande gebieden hulp, of dat nou met computerproblemen of de verlenging van een abonnement te maken heeft (Gever). Daarnaast neemt hij klachten aan, waarbij hij naar de klant zijn inlevingsvermogen inzet en anderzijds de klacht vertaalt naar zijn meerdere, om zo tot een oplossing te komen. Hij is een betrouwbare collega die goed in teams werken kan (Bemiddelaar).


Eigenschappen Medewerker Klantenservice & Leenservice

  • Empathie
  • Diplomatiek
  • Zorgzaamheid
  • Behulpzaamheid
  • Vriendelijkheid



Wat zijn de baankansen voor een Medewerker Klantenservice & Leenservice?

Er worden bezuiningen verwacht voor 2011. Dit zal de werkgelegenheid niet ten goede komen. Qua doorgroeimogelijkheden kan de Medewerker Klantenservice & Leenservice overstappen op de soortgelijke functie van medewerker ondersteuning frontoffice, al kent die een beperkter takenpakket. Verder zou bijscholing de stap naar medewerker informatie & advies mogelijk maken.

De actuele kans op werk voor een Medewerker Klantenservice & Leenservice

Het beroep Medewerker Klantenservice & Leenservice is onderdeel van de beroepsfamilie Bibliotheekmedewerkers. De kans op werk voor de beroepsfamilie Bibliotheekmedewerkers is in de huidige periode gemiddeld

Huidige aantal vacatures

0

Baankans Medewerker Klantenservice & Leenservice

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Doorgroei mogelijkheden Medewerker Klantenservice & Leenservice

Het beroep Medewerker Klantenservice & Leenservice is onderdeel van de beroepsfamilie Bibliotheekmedewerkers.


Waar werkt een Medewerker Klantenservice & Leenservice?

De Medewerker Klantenservice & Leenservice zal werken bij een openbare bibliotheek. Openbare bibliotheken zijn non-profit organisaties.


Met wie werkt een Medewerker Klantenservice & Leenservice samen? 

De Medewerker Klantenservice & Leenservice maakt deel uit van het team frontoffice. Dit betekent dat hij samenwerkt met opruimhulpen, de medewerker ondersteuning frontoffice, medewerkers informatie & advies en een hoofd frontoffice. Daarnaast heeft hij veel te maken met klanten; telefonisch, via email en aan de balie.


  • Opruimhulp
  • Medewerker Ondersteuning Frontoffice
  • Medewerker Informatie & Advies
Medewerker Klantenservice & Leenservice

Verwante beroepen Medewerker Klantenservice & Leenservice:

Medewerker Ondersteuning Frontoffice
Salaris: €1900 tot €2100
Opleiding: Geen Cursus / Bijscholing MBO
Baankans: Gemiddeld

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Medewerker Informatie & Advies
Salaris: €1900 tot €2400
Opleiding: MBO
Baankans: Gemiddeld

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het beroep Medewerker Klantenservice & Leenservice in één oogopslag

Persoonstype:

Netwerk:

  • Opruimhulp
  • Medewerker Ondersteuning Frontoffice
  • Medewerker Informatie & Advies

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €1900 tot €2350

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0



Zoek een ander beroep

Bekijk ook

Ga direct naar