Regiomanager: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Regiomanager: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Dus je wilt misschien wel werken als Regiomanager? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Regiomanager wilt worden.

Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Regiomanager, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het werken als Regiomanager


Vacatures Regiomanager

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...


Wat is een Regiomanager?

Een Regiomanager geeft leiding aan medewerkers van een bedrijf in een bepaalde regio. Vaak heeft dit bedrijf meerdere filialen in dezelfde regio. De Regiomanager zorgt er samen met zijn team voor dat vestigingsdoelstellingen worden gehaald. Hij is dus medeverantwoordelijk voor het behalen van de totale doelstellingen van de organisatie.

 


Past het beroep Regiomanager bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.

Bekijk jouw baansuggesties

Wat doet een Regiomanager?

De Regiomanager levert actief een bijdrage aan ideeën en plannen die aansluiten bij de gewenste koers van het bedrijf. Hij houdt zich dus onder andere bezig met de visieontwikkeling. Tevens draagt een Regiomanager zorg voor belangenbehartiging en informatieverstrekking. Hij zorgt ervoor dat alle werknemers goed op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen. Tevens begeleidt de Regiomanager de werknemers uit de regio en zorgt  hij dat alle doelen efficiënt worden gehaald.

Bovendien onderhoudt de Regiomanager contact met relevante belanghebbenden. Hij is verantwoordelijk voor relatiebeheer en een goede klanttevredenheid. Hij zorgt voor het behoud of uitbreiding van de klantenkring binnen de regio. Hij spoort bestaande of potentiële klanten op, benadert hen en geeft hen informatie en advies.

Soms is een Regiomanager verantwoordelijk voor slechts één onderdeel van de organisatie. Andere Regiomanagers richten zich dan op andere onderdelen van het bedrijf. Ook kan het zijn dat er meerdere Regiomanagers zijn, dus elk verantwoordelijk zijn voor een aantal filialen binnen de regio.

Heb je wel eens gedacht aan?

Omscholen naar een beroep met baankansen?
Nationale Beroepengids

Vacatures laden...



Vacatures Regiomanager per stad

Vacatures Regiomanager Alkmaar

Vacatures Regiomanager Almelo

Vacatures Regiomanager Almere

Vacatures Regiomanager Alphen aan den Rijn

Vacatures Regiomanager Amersfoort

Vacatures Regiomanager Amstelveen

Vacatures Regiomanager Amsterdam

Vacatures Regiomanager Apeldoorn

Vacatures Regiomanager Arnhem

Vacatures Regiomanager Assen

Vacatures Regiomanager Bergen op Zoom

Vacatures Regiomanager Breda

Vacatures Regiomanager Capelle aan den IJssel

Vacatures Regiomanager Delft

Vacatures Regiomanager Den Bosch

Vacatures Regiomanager Den Haag

Vacatures Regiomanager Den Helder

Vacatures Regiomanager Deventer

Vacatures Regiomanager Doetinchem

Vacatures Regiomanager Dordrecht

Vacatures Regiomanager Ede

Vacatures Regiomanager Eindhoven

Vacatures Regiomanager Emmen

Vacatures Regiomanager Enschede

Vacatures Regiomanager Gouda

Vacatures Regiomanager Groningen

Vacatures Regiomanager Haarlem

Vacatures Regiomanager Haarlemmermeer

Vacatures Regiomanager Heerlen

Vacatures Regiomanager Helmond

Vacatures Regiomanager Hengelo

Vacatures Regiomanager Hilversum

Vacatures Regiomanager Hoogeveen

Vacatures Regiomanager Hoorn

Vacatures Regiomanager Katwijk

Vacatures Regiomanager Leeuwarden

Vacatures Regiomanager Leiden

Vacatures Regiomanager Lelystad

Vacatures Regiomanager Maastricht

Vacatures Regiomanager Middelburg

Vacatures Regiomanager Nieuwegein

Vacatures Regiomanager Nijmegen

Vacatures Regiomanager Oss

Vacatures Regiomanager Purmerend

Vacatures Regiomanager Roermond

Vacatures Regiomanager Roosendaal

Vacatures Regiomanager Rotterdam

Vacatures Regiomanager Schiedam

Vacatures Regiomanager Spijkenisse

Vacatures Regiomanager Terneuzen

Vacatures Regiomanager Tilburg

Vacatures Regiomanager Utrecht

Vacatures Regiomanager Veenendaal

Vacatures Regiomanager Venlo

Vacatures Regiomanager Vlaardingen

Vacatures Regiomanager Westland

Vacatures Regiomanager Zaanstad

Vacatures Regiomanager Zeist

Vacatures Regiomanager Zoetermeer

Vacatures Regiomanager Zwolle

Meer steden Minder steden

Salarisschaal Regiomanager

Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Wat verdient een Regiomanager?

Een Regiomanager verdient zo’n €2500,- tot €5000,- bruto per maand. Dit bedrag hangt vanzelfsprekend af van zijn competenties, ervaring en leeftijd.

De secundaire arbeidsvoorwaarden hangen af van de branche waar het bedrijf waar de Regiomanager werkzaam is onder valt. Een Regiomanager is meestal veel onderweg, dus krijgt hij soms een auto van de zaak. Ook krijgt een Regiomanager soms een bonus als beoogde doelstellingen worden behaald. 


Meer weten over het salaris Regiomanager

Salaris aankomend Regiomanager Salaris junior Regiomanager Wat is het salaris van een medior Regiomanager? Welk salaris krijgt een senior Regiomanager?


Hoe word je een Regiomanager? 

Om aan de slag te kunnen als Regiomanager moet je in de meeste gevallen in het bezit zijn van een HBO-diploma. De opleidingsrichting hangt af van de branche waar het bedrijf onder valt.

De meeste werkgevers vragen om enkele jaren relevante werkervaring. 

Opleidingen, cursussen en trainingen tot Regiomanager

Er zijn geen opleidingen Regiomanager aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Regiomanager in werkt

Bekijk alle opleidingen Agrarisch & Milieu


Omscholen tot Regiomanager

Je kan op verschillende manieren omscholen tot Regiomanager. Zelfstandig of georganiseerd.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Regiomanager

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Regiomanager

Als je Regiomanager wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Regiomanager zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Regiomanager

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.

Wat doet een Regiomanager?

Ga naar de omschoolwijzer


Competenties Regiomanager

Een Regiomanager heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Coachen
Coachen

Wat betekent de competentie coachen? De competentie coachen heeft de steekwoorden: motiveren, leiderschap, assertiviteit, luisteren

Omschrijving

In teamverband kunnen deze mensen ervoor zorgen dat taken voltooid worden. De coach motiveert anderen, op zowel persoonlijk als zakelijk vlak. De coach is betrokken en wil het beste voor zichzelf en voor de ander. Deze mensen luisteren goed en proberen de juiste vragen te stellen. Op die manier proberen ze anderen een bepaalde ontwikkeling door te laten maken.

Sterke punten
De coaches kunnen anderen vaak goed inspireren en motiveren. Bij tegenslagen zijn dit de mensen die het team en de werkzaamheden weer op gang krijgen. Ze motiveren niet alleen, maar zijn over het algemeen ook goede leiders. Ze kunnen mensen aansturen en begeleiden. Daarnaast zijn deze coaches over het algemeen betrouwbaar en willen ze iedereen graag helpen. Deze mensen zijn vaak zelfverzekerd en willen het beste voor zichzelf en voor de ander.

Zwakke punten
Het is mogelijk dat de betrokkenheid van de coach zo groot wordt, dat de prioriteiten op verkeerde aspecten komen te liggen. Deze grote betrokkenheid kan ervoor zorgen dat anderen zich gecontroleerd voelen.

Financieel bewustzijn
Financieel bewustzijn

Steekwoorden: cijfers, onderhandelen, geld, bewustzijn, creativiteit

Omschrijving

Deze mensen hebben een goed beeld van de cijfers. Zij weten bijvoorbeeld wat de inkomsten en uitgaven zijn van de organisatie. Zij kunnen de waarden van geld realistisch schatten en weten ook hoe ze dit toe kunnen passen in hun werkzaamheden. Ze weten hoe ze de financiële situatie kunnen verbeteren.

Sterke punten
Mensen die financieel bewust zijn, zijn vaak ook creatief. Zij weten de waarde van geld en wat ze daarvoor kunnen krijgen. Op een creatieve manier proberen zij zoveel mogelijk voor een bepaald bedrag te krijgen. Bij deze competentie passen ook de competenties ‘overtuigen’ en ‘onderhandelen’. Over geld wordt altijd gepraat en deze personen willen zoveel mogelijk waar voor hun geld. Ze willen onderhandelen en de ander overtuigen van hun standpunten. Ook weten ze waar ze op kunnen besparen en waar winsten te behalen zijn. 

Zwakke punten
Mensen die teveel met cijfers bezig zijn, kunnen de aandacht voor andere zaken verliezen. Zo kan het gebeuren dat zij geen ruimte meer overlaten voor andere creatieve ideeën. Ook kunnen zij zodanig streven naar winst, dat bijvoorbeeld het welzijn van de werknemers wordt ondergesneeuwd.

Initiatief ontplooien
Initiatief ontplooien

Steekwoorden: proactief, ondernemend, toekomst, ambitieus

Omschrijving

Deze personen komen zelf met oplossingen of nieuwe ideeën. Ze zien bepaalde kansen en proberen hierop in te spelen. Met het oplossen van problemen of het maken van taken reageren deze personen proactief. Ze staan vooraan om iets te ondernemen.

Sterke punten
Proactiviteit is een eigenschap die direct wordt gekoppeld aan initiatiefnemende personen. Ze zijn ook ambitieus. Ze willen dingen verbeteren, problemen oplossen, doelen stellen en die ook bereiken. Daarnaast komen ze vaak met creatieve ideeën en kijken daarbij optimistisch naar de toekomst.

Zwakke punten
Deze personen kunnen overijverig overkomen. Ze hebben altijd ideeën en oplossingen. Deze competentie wordt dan ook weleens gekoppeld aan de term bemoeial. Een idee opperen wanneer dit niet gewenst is, kan voor veel mensen frustrerend zijn. Daarnaast kunnen iniatiefnemers betweterig overkomen, omdat zij altijd vooraan staan. Anderen krijgen dan minder kans hun ideeën op tafel te leggen.

 

Klantgerichtheid
Klantgerichtheid

Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend

Omschrijving

Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.

Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.

Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.

Luisteren
Luisteren

Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen

Omschrijving

Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit. 

Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.

Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.

Netwerken
Netwerken

Steekwoorden: spontaan, relaties, nieuwe contacten, sociabiliteit

Omschrijving

Deze mensen bouwen relaties en netwerken op met verschillende mensen. En deze netwerken en relaties gebruiken ze om in de toekomst zaken voor elkaar te krijgen. Deze netwerkers zijn vaak in het gezelschap van anderen en leggen vaak gemakkelijk contact met mensen. Ook vinden deze mensen het leuk om nieuwe dingen uit te proberen om op die manier nieuwe contacten te leggen. Ze brengen mensen binnen in hun netwerk met elkaar in contact zodat zij hier hun voordeel mee kunnen doen.

Sterke punten
Deze mensen nemen vaak initiatief op verschillende gebieden. Op een proactieve manier proberen ze nieuwe relaties te leggen. Deze mensen kunnen vaak goed luisteren en zich inleven in andere personen. Deze netwerkers zijn hulpvaardig, spontaan en erg sociaal.

Zwakke punten
Mensen die te graag willen netwerken kunnen ‘gemaakt’ overkomen en opdringerig overkomen. Het lijkt ze niet meer te gaan om de persoon maar puur om hun netwerk uit te breiden. Daarnaast kunnen ze zich ook teveel inleven in anderen. Het lijkt dan of ze zich overal mee willen bemoeien.

Overtuigen
Overtuigen

Steekwoorden: aanzetten tot actie, luisteren, sensitiviteit, resultaatgericht

Omschrijving

Deze mensen weten op een bepaalde manier anderen te overtuigen van hun opvattingen. Zij gebruiken hiervoor argumenten, maar kunnen ook emoties gebruiken om hun verhaal kracht bij te zetten. Zij proberen hiermee anderen bijvoorbeeld aan te zetten tot actie. Overtuigers houden rekening met hun eigen belangen en dat van een ander.

Sterke punten
Overtuigers kunnen over het algemeen duidelijk en helder communiceren. Zij hebben van te voren bedacht wat ze willen vertellen en hoe ze de anderen willen overtuigen. Ze hebben een bepaalde structuur in het verhaal. Om mensen te overtuigen, luisteren deze personen ook goed. Zij proberen achterliggende opvattingen te achterhalen en baseren hierop hun argumenten. Deze mensen hebben vaak een goede balans tussen argumenten met feiten en argumenten met emotie.

Zwakke punten
Sommige overtuigers willen zo graag anderen overtuigen van hun gelijk, dat ze zich opdringen. Hierdoor wordt er een bepaalde weerstand opgebouwd, waardoor de boodschap niet meer overkomt op het publiek. Daarnaast zijn er overtuigers die teveel gebruik maken van zogenaamde drogredenen, zij voeren argumenten aan die niet feitelijk juist zijn. Dit verpakken zij in een mooi verhaal en proberen op die manier anderen te overtuigen.

Resultaatgerichtheid
Resultaatgerichtheid

Steekwoorden: doorzetters, zorgvuldig, eigenwijs, ambitieus

Omschrijving

Bij deze mensen staat het resultaat centraal. Zij spannen zich in om dit resultaat te behalen. Zij laten zich niet van de wijs brengen door extra werk, tegenvallers of tijdsdruk. Onderweg weten ze problemen op te lossen en daarbij het resultaat voor ogen te houden.

Sterke punten
Deze mensen gaan net zo lang door totdat ze hun doel behaald hebben. Ze werken accuraat en zorgvuldig. Deze mensen hebben vaak ook veel discipline en doorzettingsvermogen, ze voelen zich goed wanneer het beoogde doel behaald is. Deze personen hebben een bepaalde mate van prestatiedrang, hierdoor kunnen ze zowel zichzelf als anderen goed motiveren.

Zwakke punten
De manier waarop deze mensen tot het resultaat komen is niet zo belangrijk. Hierdoor kunnen er wel fouten gemaakt worden. Andere mensen kunnen door deze persoon ook benadeeld worden. Deze resultaatgerichte mensen zijn teveel met het resultaat bezig, zodat ze hun omgeving vergeten. Maar ook bij henzelf kan de prestatiedrang leiden tot problemen. Zij willen zo graag presteren dat ze een verhoogd risico lopen op bijvoorbeeld een burn-out. 

Uitdrukkingsvaardigheid
Uitdrukkingsvaardigheid

Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk

Omschrijving

Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.

Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.

Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.

Visie
Visie

Steekwoorden: toekomst, zelfontwikkeling, resultaatgericht, zelfkennis

Omschrijving

Deze mensen hebben een duidelijk toekomstbeeld. Hierbij houden ze rekening met de verschillende mogelijkheden en wegen die zij kunnen bewandelen. Deze mensen kunnen zaken vanaf een afstand bekijken en objectieve besluiten nemen. Verder onderzoeken deze mensen vaak nieuwe dingen en willen ze graag op de hoogte blijven van ontwikkelingen.

Sterke punten
Deze mensen hebben een duidelijke visie, die ze goed onder woorden kunnen brengen. Ze willen dit toekomstbeeld bereiken en zijn dus resultaatgericht. Bovendien hebben ze vaak een goede zelfkennis en zelfontwikkeling. 

Zwakke punten
Mensen kunnen een te abstracte of onrealistische visie hebben. Ze hebben dan niet helder in hun hoofd waar ze naar toe willen en hoe ze dit moeten bereiken. Ook kunnen ze koppig en eigenwijs overkomen omdat ze teveel aan hun visie vasthouden. Ze zijn er dan van overtuigd dat hun visie de beste is.

 

Vaardigheden Regiomanager

  • Luistervaardigheid
  • Feedback geven
  • Stimuleren
  • Belangstelling hebben
  • Vragen stellen
  • Kansen zien
  • Contacten leggen
  • Resultaatgerichtheid
  • Argumentatiekracht
  • Cijfermatigheid
  • Onderhandelen
  • Rekenvaardigheid
  • Proactiviteit
  • Ondernemendheid
  • Oplossingsgerichtheid
  • Vriendelijkheid
  • Respectvol
  • Dienstverlenendheid
  • Doelgericht werken
  • Doorzettingsvermogen
  • Ambitie
  • Helder communiceren
  • Inlevingsvermogen
  • Taalkennis
  • Voorstellingsvermogen
  • Toekomstgerichtheid
  • Probleemoplossend
Bekijk meer Bekijk minder

Wat voor persoonlijkheid heeft een Regiomanager nodig? 

Persoonstypen die passen bij een Regiomanager zijn Succesvolle Werker en Baas.

Een Regiomanager moet energiek en gedreven zijn en doelgericht te werk te gaan. Hij moet goed kunnen communiceren om klanten binnen te halen en de kernwaarden van het bedrijf uitstralen. Deze eigenschappen passen bij het persoonstype Succesvolle Werker.

Ook dient een Rayonmanager goed leiding te kunnen geven en stevig in zijn schoenen te staan. Hij durft medewerkers aan te sturen en te corrigeren, maar is ook beschermend. Deze eigenschappen passen bij het persoonstype Baas.


Eigenschappen Regiomanager

  • Zelfverzekerdheid
  • Overwicht
  • Gedrevenheid
  • Enthousiasme
  • Ondernemendheid



Wat zijn de baankansen voor een Regiomanager?

Een Regiomanager kan redelijk goed aan een baan komen. Zijn arbeidsmarktperspectief is gemiddeld genomen goed.

Een Regiomanager kan na jaren van ervaring steeds meer verantwoordelijkheden krijgen. Zo kan hij steeds meer taken krijgen of grotere en/of meer filialen toegewezen krijgen. Ook kan het zijn dat een Regiomanager met veel ervaring wordt ingezet bij de minst goed lopende filialen, omdat deze meer aandacht en energie vergen. Het is een grote uitdaging deze filialen weer goed te laten lopen.

Eventueel zou een Regiomanager uiteindelijk de leiding kunnen krijgen over alle Regiomanagers en Algemeen Directeur kunnen worden.


Waar werkt een Regiomanager?

Een Regiomanager kan werkzaam zijn in veel verschillende branches waar een schakel nodig is tussen het bedrijf en de klanten. Het zijn meestal grote, soms internationale bedrijven met meerdere vestigingen verspreid over verschillende regio’s. Deze bedrijven horen bij de profit-sector.


Met wie werkt een Regiomanager samen? 

Een Regiomanager moet klanten binnenhalen, dus hij komt veel in contact met bestaande of potentiële klanten. Ook geeft de Regiomanager leiding aan de medewerkers van de filialen van het bedrijf in een bepaalde regio. Zelf ontvangt hij leiding van de Algemeen Directeur van het bedrijf.


  • Klanten
  • Medewerkers
  • Algemeen Directeur
Regiomanager

Verwante beroepen Regiomanager:

Manager
Salaris: €2800 tot €6500
Opleiding: Cursus / Bijscholing MBO HBO WO Postdoc MBA
Baankans: Onbekend

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Filiaalmanager
Salaris: €2600 tot €4200
Opleiding: MBO HBO
Baankans: Onbekend

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het beroep Regiomanager in één oogopslag

Persoonstype:

Netwerk:

  • Klanten
  • Medewerkers
  • Algemeen Directeur

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €2500 tot €5000

Baankans:

Aantal vacatures:

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

4



Zoek een ander beroep

Bekijk ook

Ga direct naar