U bevindt zich hier: Home » Beroepen » Inbound callcentermedewerker

Inbound callcentermedewerker worden: Competenties, Opleidingen, Vacatures en Salaris

Wat doet een inbound callcentermedewerker? Lees de functieomschrijving.

Een inbound callcentermedewerker is iemand die in een callcenter werkt en daar de telefoon opneemt en vragen beantwoordt voor het bedrijf waarvoor hij binnen het callcenter werkzaam is.

Binnen de callcenterbranche zijn er verschillende werkzaamheden. Zo is er de callcenter medewerker, die verantwoordelijk is voor de acquisitie, maar zijn er ook inbound callcentermedewerkers aanwezig. Waar de callcenter medewerker moet zorgen voor de verkoop van producten is de inbound medewerker verantwoordelijk voor de klantenservice van een bedrijf. De term inbound staat daarom ook voor inkomende telefoontjes. 

De inbound callcentermedewerker is werkzaam voor het bedrijf waartoe hij is ingedeeld (bijvoorbeeld UPC, PostNL of Euromaster) en krijgt klanten aan de telefoon die een specifieke vraag over het product hebben. Binnen een callcenter wordt er over het algemeen voor meerdere bedrijven gewerkt. Zo kan de inbound callcentermedewerker bijvoorbeeld afspraken inplannen voor de winterbandenwissel als hij werkt voor Euromaster, helpt hij mensen met vragen over de pakketpost bij PostNL of moet hij technische vragen over internet of telefonie beantwoorden als hij werkzaam is voor UPC. 

Waar de callcentermedewerker verantwoordelijk is voor sales en bepaalde targets moet halen (iets waar streng op wordt gelet) is dit bij de inbound callcentermedewerker vrij vaak niet het geval. Het kan zijn dat de inbound callcentermedewerker bij bijvoorbeeld werkzaamheden voor UPC na afloop van het gesprek de klant iets moet proberen aan te bieden maar dit is niet altijd het geval. De inbound callcentermedewerker is over het algemeen verantwoordelijk voor de klantenservice van een bedrijf en heeft vrijwel niet met targets of sales te maken. Hierdoor is dit beroep ideaal voor mensen die niet willen verkopen maar wel werkzaam willen zijn binnen de callcenterbranche.

Mensen vonden ons op: Job Inbound callcentermedewerker, Baan Inbound callcentermedewerker, Inbound callcentermedewerker Worden, Functie-eisen Inbound callcentermedewerker, Verantwoordelijkheden Inbound callcentermedewerker, Functieprofiel Inbound callcentermedewerker, Wat doet een Inbound callcentermedewerker, Werken als Inbound callcentermedewerker.

Inbound callcentermedewerker worden: Opleiding tot inbound callcentermedewerker

Voor het beroep van inbound callcentermedewerker is geen opleiding vereist. Hierdoor is het de ideale baan voor studenten of mensen die iets willen bijverdienen.

Opleidingen, cursussen en trainingen:

Vind een cursus of training. In samenwerking met Springest
Staat de opleiding, cursus of training die je zoekt er niet tussen? Kijk dan bij onze partner Springest.nl.
Staat de opleiding, cursus of training die je zoekt er niet tussen? Kijk dan bij onze partner Springest.nl.
Mensen vonden ons op: Studeren voor Inbound callcentermedewerker, Inbound callcentermedewerker Worden, Opleidingsniveau Inbound callcentermedewerker, Scholing Inbound callcentermedewerker, Studie Inbound callcentermedewerker, Bijscholing Inbound callcentermedewerker, Omscholing Inbound callcentermedewerker.

Organisaties waar een inbound callcentermedewerker doorgaans werkzaam is

De inbound callcentermedewerker werkt in een callcenter voor het bedrijf waarvoor hij is ingedeeld (en waarvoor hij werkzaam is). Zo kan hij binnen het callcenter werken voor bijvoorbeeld UPC, Nuon, PostNL of Euromaster.

Mensen vonden ons op: Studeren voor Inbound callcentermedewerker, Inbound callcentermedewerker Worden, Opleidingsniveau Inbound callcentermedewerker, Scholing Inbound callcentermedewerker, Studie Inbound callcentermedewerker, Bijscholing Inbound callcentermedewerker, Omscholing Inbound callcentermedewerker.

Salaris en Arbeidsvoorwaarden inbound callcentermedewerker

Het salaris van de inbound callcentermedewerker is afhankelijk van het callcenter waarvoor hij werkt en het aantal uren dat hij werkzaam is. Zo kan een callcentermedewerker tussen de €7,00 en €9,00 verdienen. Iemand die veertig uur werkt en negen euro verdient verdient daarom meer dan iemand die twintig uur werkt en zeven euro verdient. Het gemiddelde maandsalaris ligt daarom, afhankelijk van het uurloon en de gewerkte uren, tussen de €560,- en €1400,-

Mensen vonden ons op: Salaris Inbound callcentermedewerker, Loon Inbound callcentermedewerker, Wat verdien je als Inbound callcentermedewerker, Salarisschaal Inbound callcentermedewerker, Salarisindicatie Inbound callcentermedewerker, Bonus Inbound callcentermedewerker, CAO Inbound callcentermedewerker, Brutoloon Inbound callcentermedewerker, Nettoloon Inbound callcentermedewerker, Vakantiedagen Inbound callcentermedewerker, Pensioen Inbound callcentermedewerker.

Competenties, skills & vaardigheden inbound callcentermedewerker

  • Klantgerichtheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Stressbestendigheid
  • Omgaan met details
  • Accuratesse
  • Aanpassingsvermogen
  • Presenteren
  • Luisteren
  • Overtuigen
Mensen vonden ons op: Kennis Inbound callcentermedewerker, Vaardigheden Inbound callcentermedewerker, Attitude Inbound callcentermedewerker, Kwalificaties Inbound callcentermedewerker, Competentieprofiel Inbound callcentermedewerker.

Boeken voor het beroep inbound callcentermedewerker

Wil je meer weten over het beroep inbound callcentermedewerker? Hieronder vind je diverse boeken, Ebooks of DVD's waarin je meer te weten kan komen over de functie en de inhoud. Ook kunnen er boeken tussen staan die interessant zijn wanneer je inbound callcentermedewerker bent en jezelf verder wilt ontwikkelen binnen je vakgebied.

Als je tussen de hieronderstaande boeken geen geschikte kan vinden, klik dan op de link onderaan dit kader om op de pagina met meer boeken inbound callcentermedewerker te komen.

The Sales Acceleration Formula | Professor Mark Roberge

Using Data, Technology, and Inbound Selling to Go From $0 to $100 Million - Engels | 1e druk | Hardcover | 9781119047070 | 224 pagina's

The standard wisdom is that sales is art, rather than a science, which might be why so many great ideas have gone from the startup phase straight to the graveyard. Building the next hundred-million-dollar business requires building a sales team that can g...

They Ask You Answer | Marcus Sheridan

A Revolutionary Approach to Inbound Sales, Content Marketing, and Today's Digital Consumer - Engels | 1e druk | Hardcover | 9781119312970 | 240 pagina's

A revolutionary marketing strategy proven to drive sales and growth They Ask You Answer is a straightforward guide to fixing your current marketing strategy. Regardless of your budget, you are almost certainly overspending on television, radio, and print ...

Inbound Marketing and SEO | Rand Fishkin

Insights from the Moz Blog - Engels | Paperback | 9781118551554 | 360 pagina's

Learn from the leading resource on the latest inbound marketing techniques As the SEO industry undergoes a shift and Google continues to change its algorithm, successful SEO practitioners need to increase their knowledge of a wide range of inbound marketi...

Mensen vonden ons op: boeken voor Inbound callcentermedewerker, Inbound callcentermedewerker ebooks, boek Inbound callcentermedewerker.

Persoonstypen inbound callcentermedewerker

Een inbound callcentermedewerker is verantwoordelijk voor de klantenservice. Hij moet goed naar de klanten kunnen luisteren, ze begrijpen (waarnemer) en ze helpen bij problemen of advies geven als ze een vraag hebben. De inbound callcentermedewerker moet ervoor zorgen dat de klant goed geholpen wordt en tevreden de telefoon ophangt. (succesvolle werker)

Mensen vonden ons op: Persoonlijkheid Inbound callcentermedewerker, Karakter Inbound callcentermedewerker.

Netwerk inbound callcentermedewerker

Het netwerk van de inbound callcentermedewerker bestaat uit de klanten van het bedrijf die hem bellen en hem vragen stellen (of zijn advies nodig hebben of afspraken willen maken), zijn collega's aan wie hij vragen kan stellen en de leidinggevende die op dat moment op de vloer aanwezig is.

Mensen vonden ons op: Collega’s Inbound callcentermedewerker, Medewerkers Inbound callcentermedewerker.

Is het beroep inbound callcentermedewerker iets voor jou?

Zou je graag inbound callcentermedewerker willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, vul dan onze beroepskeuze test in en kom erachter of een baan als inbound callcentermedewerker bij jou past.

Mensen vonden ons op: beroepskeuze Inbound callcentermedewerker, beroepskeuzetest Inbound callcentermedewerker, beroep Inbound callcentermedewerker kiezen.

Arbeidsmarktperspectief en Doorgroeimogelijkheden inbound callcentermedewerker

Het arbeidsmarktperspectief voor een inbound callcentermedewerker is goed. Er zijn veel bedrijven die op zoek zijn naar inbound callcentermedewerkers dus er valt vrij veel werk in te vinden.

Er zijn geen doorgroeimogelijkheden.

Arbeidsmarktperspectief score inbound callcentermedewerker

Hieronder vind je de score voor het arbeidsmarktperspectief voor het beroep inbound callcentermedewerker. We hebben 5 scores: Zeer Goed, Goed, Redelijk, Matig en Slecht.

Zeer goed
Powered by arbeidsmarktkansen.nl & Intelligence Group
Mensen vonden ons op: Vooruitzichten Inbound callcentermedewerker, Promotie mogelijkheden Inbound callcentermedewerker, Carriere Inbound callcentermedewerker.

Solliciteren op de functie inbound callcentermedewerker

Wanneer je gaat solliciteren voor een baan als inbound callcentermedewerker dien je te letten op welke zaken er voor dit beroep specifiek gelden. Per beroepsgroep en functie verschilt bijvoorbeeld het taalgebruik en zijn bepaalde vaardigheden voor inbound callcentermedewerker belangrijker dan voor een ander beroep. Bij een sollicitatie is jouw CV een van de belangrijkste punten waar naar wordt gekeken, naast ook jouw motivatiebrief. Sta je op het punt te gaan solliciteren als inbound callcentermedewerker. Bekijk dan onze tips.

Mensen vonden ons op: solliciteren als Inbound callcentermedewerker, CV Inbound callcentermedewerker, sollicitatie Inbound callcentermedewerker.

Interviews met inbound callcentermedewerker

Er zijn nog geen interviews geplaatst. Wil je worden geïnterviewd en jezelf of je bedrijf onder de aandacht brengen? Laat het ons weten en stuur een mail.

Verwante beroepen inbound callcentermedewerker

Vacatures inbound callcentermedewerker

Op zoek naar een nieuwe baan als Inbound callcentermedewerker? Samen met onze vacature partners bieden wij je een groot aanbod aan actuele vacatures voor Inbound callcentermedewerker. Wanneer je hieronder een voor jou geschikte vacature vind zal je doorklikken naar de vacaturepartner. Een inbound callcentermedewerker is iemand die in een callcenter werkt en daar de telefoon opneemt en vragen beantwoordt voor het bedrijf waarvoor hij binnen het callcenter werkzaam is. Binnen de callcenterbranche zijn er verschillende werkzaamheden. Zo is er de callcenter medewerker, die verantwoordelijk is voor de acquisitie, maar zijn er ook inbound callcentermedewerkers aanwezig.

Beoordeling Inbound callcentermedewerker

Lees hoe onze bezoekers dit beroep beoordelen. Nog geen beoordeling? Help onze bezoekers en geef je mening bij het blok 'Beoordeel zelf het beroep Inbound callcentermedewerker' hieronder.

  • Functie-inhoud
  • Salaris en arbeidsvoorwaarden
  • Doorgroeimogelijkeden
  • Arbeidsmarktperspectief

Beoordeel zelf het beroep Inbound callcentermedewerker

Geef een score van 1 ster (zeer slecht) tot 5 sterren (zeer goed) door met je muis te klikken bij de 4 keuzeopties die worden getoond.
  • Functie-inhoud
  • Salaris en arbeidsvoorwaarden
  • Doorgroeimogelijkeden
  • Arbeidsmarktperspectief

Reacties

Het meeste wat hier aangegeven staat klopt echter krijg je wel degelijk te maken met targets! Niet zo zeer op sales maar er wordt wel zwaar getild aan allerlei andere cijfers zoals klanttevredenheid, hoe lang je erover doet om te loggen, hoe lang je gesprekken duren, hoeveel van je klanten terug bellen binnen een bepaalde tijd, hoe vaak je doorverbind, hoe lang je klanten in de wacht zet, hoe vaak je logt enz.en vergis je niet het is allerminst makkelijk en ook geen "lekker uit je neus eten" baan. Het kan geestelijk erg zwaar zijn dus je moet zeker stevig in je schoenen staan!

Door: Merel

een hele goede toelichting.Gr.Saskia

Door: Saskia

Reageer op dit beroep