Marketing Manager: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Marketing Manager: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Dus je wilt misschien wel werken als Marketing Manager? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Marketing Manager wilt worden.

Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Marketing Manager, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het werken als Marketing Manager


Vacatures Marketing Manager

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...


Wat is een Marketing Manager?

Een Marketingmanager is verantwoordelijk voor de  marketingactiviteiten van een onderneming. Een marketing manager ontwikkelt marketingstrategieën en plannen. Een marketing manager analyseert de winstgevendheid van deze plannen, ontwikkelt prijsstrategieën. Het doel van deze activiteiten is bekendheid van producten en de onderneming onder de beoogde afnemers.

Verschillende typen Marketing Manager

Er zijn verschillende specialsaties qua Marketing Manager. Dit zijn specialisaties op klanttype; bijvoorbeeld consumenten- of Business-to-Business (B2B-marketing). Maar ook op geografisch (International Marketing Manager), of op middelen. (Digital Marketting Manager). Wanneer de Marketing Manager dit soort specialisten aanstuurt spreken we vaak over een Marketing Directeur, of Chief Marketing Officer.

 


Past het beroep Marketing Manager bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.

Bekijk jouw baansuggesties

Wat doet een Marketing Manager?

Een marketing manager kijkt naar de wensen van klanten van een bedrijf om zo producten aan de man te brengen. De marketing manager adviseert de directie over nieuwe producten en nieuwe markten.  De marketing manager stelt uiteindelijk de potentiële doelgroep klanten vast. Een marketing manager onderzoekt de vraag naar producten en kijkt naar de concurrentie. Ook onderzoekt de marketing manager wat klanten van een product, merk of bedrijf vinden en wat ze graag verbeterd zouden willen zien.

Een marketing manager moet voortdurend nieuwe dingen bedenken om de afnemersdoelgroep te blijven prikkelen. Bij nieuwe producten doet de marketing manager dieper onderzoek. Hiervoor worden marktonderzoekers ingeschakeld. Soms zijn deze in dienst van het bedrijf waar de marktonderzoeker werkt, soms wordt het uitbesteed aan een ander bedrijf.

Een marketing manager kan er dus voor kiezen een nieuwe markt aan te boren of een nieuw product te ontwikkelen. Uiteindelijk bedenkt de marketing manager een goede marketing- of reclamecampagne.

Dit gaat vaak in samenwerking met een reclamebureau. De marketing manager nodigt een paar reclamebureaus uit die hun plannen presenteren. Bij het maken van marktstrategiën wordt rekening gehouden met de doelstellingen van het bedrijf, de marktkenmerken en factoren als kosten en winstmarges. Een marketing manager geeft hier zelf regelmatig presentaties over aan de directie, klanten en de pers. De ideeën van een marketing manager gaan vaak over grote veranderingen, er wordt daarom regelmatig overlegd met andere afdelingshoofden. De directie neemt uiteindelijk een beslissing.

De marketing manager is ook verantwoordelijk voor de communicatie en promotie. Daarnaast organiseert een marketing manager activiteiten om collega's te coachen, bijvoorbeeld teambuilding, werkevaluatie en motivatie.

Taken, verantwoordelijkheden en werkzaamheden van een Marketingmanager

  • businessplannen meedelen aan medewerkers
  • een jaarlijkse marketingbegroting opstellen
  • externe factoren van bedrijven analyseren
  • inspanningen coördineren voor bedrijfsontwikkeling
  • interne factoren van bedrijven analyseren
  • kernprestatie-indicatoren bepalen en volgen
  • marketingactiviteiten coördineren
  • marketinginhoud evalueren
  • marketingstrategieën integreren in de globale strategie
  • marketingstrategieën plannen
  • marktonderzoek uitvoeren
  • meetbare marketingdoelstellingen definiëren
  • mogelijke markten voor bedrijven identificeren
  • onderzoeken inzake klantendiensten analyseren
  • reclamecampagnes plannen
  • samenwerken bij de ontwikkeling van marketingstrategieën

Leidinggevende activiteiten Marketingmanager

  • Leiding geven aan een team
  • personeel aannemen
  • personeel beheren
  • personeel werven
  • personeel motiveren

 

Mede mogelijk gemaakt door ESCO

Heb je wel eens gedacht aan?

Omscholen naar een beroep met baankansen?
Nationale Beroepengids

Vacatures laden...



Vacatures Marketing Manager per stad

Vacatures Marketing Manager Alkmaar

Vacatures Marketing Manager Almelo

Vacatures Marketing Manager Almere

Vacatures Marketing Manager Alphen aan den Rijn

Vacatures Marketing Manager Amersfoort

Vacatures Marketing Manager Amstelveen

Vacatures Marketing Manager Amsterdam

Vacatures Marketing Manager Apeldoorn

Vacatures Marketing Manager Arnhem

Vacatures Marketing Manager Assen

Vacatures Marketing Manager Bergen op Zoom

Vacatures Marketing Manager Breda

Vacatures Marketing Manager Capelle aan den IJssel

Vacatures Marketing Manager Delft

Vacatures Marketing Manager Den Bosch

Vacatures Marketing Manager Den Haag

Vacatures Marketing Manager Den Helder

Vacatures Marketing Manager Deventer

Vacatures Marketing Manager Doetinchem

Vacatures Marketing Manager Dordrecht

Vacatures Marketing Manager Ede

Vacatures Marketing Manager Eindhoven

Vacatures Marketing Manager Emmen

Vacatures Marketing Manager Enschede

Vacatures Marketing Manager Gouda

Vacatures Marketing Manager Groningen

Vacatures Marketing Manager Haarlem

Vacatures Marketing Manager Haarlemmermeer

Vacatures Marketing Manager Heerlen

Vacatures Marketing Manager Helmond

Vacatures Marketing Manager Hengelo

Vacatures Marketing Manager Hilversum

Vacatures Marketing Manager Hoogeveen

Vacatures Marketing Manager Hoorn

Vacatures Marketing Manager Katwijk

Vacatures Marketing Manager Leeuwarden

Vacatures Marketing Manager Leiden

Vacatures Marketing Manager Lelystad

Vacatures Marketing Manager Maastricht

Vacatures Marketing Manager Middelburg

Vacatures Marketing Manager Nieuwegein

Vacatures Marketing Manager Nijmegen

Vacatures Marketing Manager Oss

Vacatures Marketing Manager Purmerend

Vacatures Marketing Manager Roermond

Vacatures Marketing Manager Roosendaal

Vacatures Marketing Manager Rotterdam

Vacatures Marketing Manager Schiedam

Vacatures Marketing Manager Spijkenisse

Vacatures Marketing Manager Terneuzen

Vacatures Marketing Manager Tilburg

Vacatures Marketing Manager Utrecht

Vacatures Marketing Manager Veenendaal

Vacatures Marketing Manager Venlo

Vacatures Marketing Manager Vlaardingen

Vacatures Marketing Manager Westland

Vacatures Marketing Manager Zaanstad

Vacatures Marketing Manager Zeist

Vacatures Marketing Manager Zoetermeer

Vacatures Marketing Manager Zwolle

Meer steden Minder steden

Salarisschaal Marketing Manager

Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Wat verdient een Marketing Manager?

Het salaris van een marketing manager kan nogal variëren. Het hangt van het aantal jaren ervaring, eerder behaalde successen en de organisatie waar je als marketing manager komt te werken.  Over het algemeen verdient een marketing manager tussen de 3700 en 6500 euro bruto per maand. Dit salaris kan tevens worden verhoogd door bonussen en provisieregelingen bij goede prestaties.

Secundaire Arbeidsvoorwaarden Marketing Manager:

Een marketing manager krijgt vaak de mogelijkheden tot een auto, telefoon en laptop van de zaak.
Een marketingmanager werkt vaak met winsttargets. Dat gaat vaak samen met een bonussysteem of winstdeling.


Meer weten over het salaris Marketing Manager

Salaris aankomend Marketing Manager Salaris junior Marketing Manager Wat is het salaris van een medior Marketing Manager? Welk salaris krijgt een senior Marketing Manager?


Hoe word je een Marketing Manager? 

Basisopleiding: HBO Marketing Management, HBO commerciële economie, HBO bedrijfskunde en management. Ook biedt NIMA- opleidingen de mogelijkheid tot omscholing tot marketing manager aan. Met een WO Opleiding Marketing Management of WO Marketing (met specialisatie MA Marketing Management) heb je nog meer carrierekansen. Tevens vormen managementopleidingen een prima basis. Duidelijk is dat bij deze functie een opleiding niet volstaat, ervaring is een eis.

Opleidingen Marketing Manager

Marketing management in de 21e eeuw
'De impact van digitalisering op marketing management in de 21e eeuw', spreker drs Linda Vermue (MBA, Dutch Company Corner), 17:00-19:00 uur met aansluitend een netwerkborrel. Linda Vermue is een autoriteit …
Marketing management in de 21e eeuw
Marketing Manager
Veel mensen denken bij marketing al snel aan reclamecampagnes. Maar marketing is meer dan alleen dat. Als marketeer heb je kennis en creativiteit nodig om een bedrijf zodanig onder de …
Marketing Manager
MBO Marketingmanagement (privé-les)
Binnen het vakgebied marketingmanagement zijn er voortdurend nieuwe ontwikkelingen en uitdagingen. Een nieuwe markt betreden of nieuwe producten op de markt brengen zijn enkele voorbeelden hiervan. De opleiding MBO Marketingmanagement …
MBO Marketingmanagement (privé-les)
MBO Leergang Marketingmanagement (privé-les)
Binnen het vakgebied marketingmanagement zijn er voortdurend nieuwe ontwikkelingen en uitdagingen. Een nieuwe markt betreden of nieuwe producten op de markt brengen zijn enkele voorbeelden hiervan. De opleiding MBO Marketingmanagement …
MBO Leergang Marketingmanagement (privé-les)
HBO Marketingmanagement (privé-les)
Een marketeer heeft een verantwoordelijke baan. Marketing is de laatste jaren sterk in beweging. Er wordt steeds vaker internationaal verkocht. Dit vraag om extra kennis en vaardigheden van marketeers. Tijdens …
HBO Marketingmanagement (privé-les)



Omscholen tot Marketing Manager

Je kan op verschillende manieren omscholen tot Marketing Manager. Zelfstandig of georganiseerd.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Marketing Manager

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Marketing Manager

Als je Marketing Manager wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Marketing Manager zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Marketing Manager

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.

Wat doet een Marketing Manager?

Ga naar de omschoolwijzer


Competenties Marketing Manager

Een Marketing Manager heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Analytisch
Analytisch

Steekwoorden Competentie Analytisch:

analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch 

Omschrijving

Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.

Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.  

Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.

Coachen
Coachen

Wat betekent de competentie coachen? De competentie coachen heeft de steekwoorden: motiveren, leiderschap, assertiviteit, luisteren

Omschrijving

In teamverband kunnen deze mensen ervoor zorgen dat taken voltooid worden. De coach motiveert anderen, op zowel persoonlijk als zakelijk vlak. De coach is betrokken en wil het beste voor zichzelf en voor de ander. Deze mensen luisteren goed en proberen de juiste vragen te stellen. Op die manier proberen ze anderen een bepaalde ontwikkeling door te laten maken.

Sterke punten
De coaches kunnen anderen vaak goed inspireren en motiveren. Bij tegenslagen zijn dit de mensen die het team en de werkzaamheden weer op gang krijgen. Ze motiveren niet alleen, maar zijn over het algemeen ook goede leiders. Ze kunnen mensen aansturen en begeleiden. Daarnaast zijn deze coaches over het algemeen betrouwbaar en willen ze iedereen graag helpen. Deze mensen zijn vaak zelfverzekerd en willen het beste voor zichzelf en voor de ander.

Zwakke punten
Het is mogelijk dat de betrokkenheid van de coach zo groot wordt, dat de prioriteiten op verkeerde aspecten komen te liggen. Deze grote betrokkenheid kan ervoor zorgen dat anderen zich gecontroleerd voelen.

Conceptueel denken
Conceptueel denken

Steekwoorden: creativiteit, analytisch vermogen, legt verbanden, concepten

Omschrijving

Deze mensen hebben het vermogen om in concepten te denken. Bij een probleem zien zij vrijwel meteen verschillende oplossingen en vormen ze hierbij een duidelijk beeld. Zij bekijken het probleem vanuit verschillende oogpunten en komen met die informatie tot de beste oplossing. Naderhand evalueren zij deze oplossing grondig en kijken ze wat er eventueel nog meer mogelijk is. Ze bedenken constant nieuwe concepten voor verschillende problemen.

Sterke punten
Een sterk punt van deze mensen is hun creativiteit. Daarnaast hebben ze over het algemeen een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Zij bekijken het probleem vanuit verschillende hoeken en komen dan met meerdere creatieve oplossingen.

Zwakke punten
De creatieve ideeën die deze mensen hebben, kunnen onpraktisch zijn. Zij hebben veel verschillende oplossingen en concepten in hun hoofd, maar deze zijn niet altijd uitvoerbaar. Deze creativiteit kan ook er ook voor zorgen dat deze mensen ‘zweverig’ overkomen.

Creativiteit
Creativiteit

Steekwoorden: durf, lateraal denken, initiatief, verfrissend

Omschrijving

Bij een project of opdracht is het handig om er een creatieveling bij te hebben. Deze mensen komen vaak met verfrissende ideeën input. Wanneer werkzaamheden vastlopen, kan deze creatieveling met goede oplossingen komen. Creatievelingen kunnen omspringen met veranderende omstandigheden op de werkvloer.

Sterke punten
Deze mensen zijn goed in out-of-the-box denken, zij kunnen vaste patronen of ideeën loslaten en komen met een compleet nieuw perspectief. Deze mensen hebben vaak lef en zijn initiatiefrijk. Zij komen vaak zelf met andere oplossingen.

Zwakke punten
Creatieve mensen hebben vaak veel verschillende ideeën, maar dit kunnen er ook teveel zijn. Deze mensen kunnen dan ook vaker nogal chaotisch overkomen. Hun ideeën bestaan voor het overgrote deel uit losse flodders en duidelijkheid ontbreekt dan. Deze mensen hebben vaak wel een goede sfeer of inspiratie nodig. Ontbreekt het hieraan, dan kan de creatieveling nog weleens vastlopen. Bepaalde creatievelingen kunnen erg eigenwijs zijn, zij hebben dan het idee dat hun plan het beste is.

Innovatief
Innovatief

Steekwoorden: ideeën, creatief, conceptueel denken

Omschrijving

Deze mensen zijn in staat om patronen en randvoorwaarden los te laten en oplossingen of nieuwe manier van denken te ontwikkelen. Zij kijken eerst naar het resultaat, bedenken vervolgens oplossingen en betrekken vervolgens pas de randvoorwaarden en regels. Tijdens brainstormsessies komen deze mensen vaak met heel veel ideeën.

Sterke punten
De competentie ‘innovatief’ heeft veel overeenkomsten met de competentie ‘creativiteit’. Deze mensen hebben vaak veel verschillende creatieve ideeën. Daarbij houden ze het resultaat wel voor ogen. Verder kunnen deze innovators vaak goed conceptueel denken, zij zien oplossingen voor problemen en kijken hierbij niet direct naar de regels en randvoorwaarden.

Zwakke punten
Hierbij geldt dat creativiteit een valkuil kan zijn, veel verschillende ideeën kunnen zorgen voor chaos. Deze mensen hebben zoveel verschillende ideeën en soms bestaan deze enkel uit losse flodders. Daarbij kunnen de ideeën onrealistisch zijn, omdat ze geen rekening houden met regels en randvoorwaarden.

Leiderschap
Leiderschap

Steekwoorden: delegeren, luisteren, overtuigen, taken verdelen

Omschrijving

Deze mensen kunnen individuen en groepen aansturen. De leiders maken een goede balans tussen delegeren en bijvoorbeeld regels opleggen. Deze personen leggen anderen uit wat er van hen wordt verwacht. Op die manier kunnen zij een project sturen. Daarbij kunnen leiders de verantwoordelijkheden bij anderen neerleggen.

Sterke punten
Een goede leider kan luisteren, iemand opfleuren, maar ook overtuigen. De leider maakt beslissingen en probeert ervoor iedereen het beste uit te halen. Een goede leider laat dingen los, maar probeert ook overzicht te houden. Ook kan een goede leider anderen inspireren en motiveren om gezamenlijk een doel te bereiken. Hij neemt hierbij het resultaat als uitgangspunt.

Zwakke punten
Sommige leiders willen teveel zelf doen, hierdoor krijgen werknemers niet de kans om zich te ontwikkelen. Ook kan dit voor frustratie en stress zorgen. Ook kunnen leiders het resultaat zo voorop stellen dat de omgeving wegvalt. 

Overtuigen
Overtuigen

Steekwoorden: aanzetten tot actie, luisteren, sensitiviteit, resultaatgericht

Omschrijving

Deze mensen weten op een bepaalde manier anderen te overtuigen van hun opvattingen. Zij gebruiken hiervoor argumenten, maar kunnen ook emoties gebruiken om hun verhaal kracht bij te zetten. Zij proberen hiermee anderen bijvoorbeeld aan te zetten tot actie. Overtuigers houden rekening met hun eigen belangen en dat van een ander.

Sterke punten
Overtuigers kunnen over het algemeen duidelijk en helder communiceren. Zij hebben van te voren bedacht wat ze willen vertellen en hoe ze de anderen willen overtuigen. Ze hebben een bepaalde structuur in het verhaal. Om mensen te overtuigen, luisteren deze personen ook goed. Zij proberen achterliggende opvattingen te achterhalen en baseren hierop hun argumenten. Deze mensen hebben vaak een goede balans tussen argumenten met feiten en argumenten met emotie.

Zwakke punten
Sommige overtuigers willen zo graag anderen overtuigen van hun gelijk, dat ze zich opdringen. Hierdoor wordt er een bepaalde weerstand opgebouwd, waardoor de boodschap niet meer overkomt op het publiek. Daarnaast zijn er overtuigers die teveel gebruik maken van zogenaamde drogredenen, zij voeren argumenten aan die niet feitelijk juist zijn. Dit verpakken zij in een mooi verhaal en proberen op die manier anderen te overtuigen.

Presenteren
Presenteren

Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht

Omschrijving

Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.

Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.

Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties. 

Visie
Visie

Steekwoorden: toekomst, zelfontwikkeling, resultaatgericht, zelfkennis

Omschrijving

Deze mensen hebben een duidelijk toekomstbeeld. Hierbij houden ze rekening met de verschillende mogelijkheden en wegen die zij kunnen bewandelen. Deze mensen kunnen zaken vanaf een afstand bekijken en objectieve besluiten nemen. Verder onderzoeken deze mensen vaak nieuwe dingen en willen ze graag op de hoogte blijven van ontwikkelingen.

Sterke punten
Deze mensen hebben een duidelijke visie, die ze goed onder woorden kunnen brengen. Ze willen dit toekomstbeeld bereiken en zijn dus resultaatgericht. Bovendien hebben ze vaak een goede zelfkennis en zelfontwikkeling. 

Zwakke punten
Mensen kunnen een te abstracte of onrealistische visie hebben. Ze hebben dan niet helder in hun hoofd waar ze naar toe willen en hoe ze dit moeten bereiken. Ook kunnen ze koppig en eigenwijs overkomen omdat ze teveel aan hun visie vasthouden. Ze zijn er dan van overtuigd dat hun visie de beste is.

 

Vaardigheden Marketing Manager

  • Luistervaardigheid
  • Creatief denken
  • Nieuwe oplossingen bedenken
  • Feedback geven
  • Stimuleren
  • Verbanden leggen
  • Buiten kaders denken
  • Durf
  • Vernieuwend zijn
  • Verbeeldingskracht
  • Resultaatgerichtheid
  • Argumentatiekracht
  • Analyseren
  • Systematisch denken
  • Problemen vanuit verschillende oogpunten bekijken
  • Besluitvaardigheid
  • Delegeren
  • Motiveren
  • Uitdrukkingsvaardigheid
  • Ontspannenheid
  • Improvisatievermogen
  • Voorstellingsvermogen
  • Toekomstgerichtheid
  • Probleemoplossend
Bekijk meer Bekijk minder

Wat voor persoonlijkheid heeft een Marketing Manager nodig? 

Een marketing manager werkt vaak met winsttargets en is daarom vaak competitief en wil graag het meest succesvol zijn. De gestelde doelen moeten zo efficiënt mogelijk worden bereikt. Daarnaast moet een marketing manager actiegericht kunnen werken.


Eigenschappen Marketing Manager

  • Zelfverzekerdheid
  • Overwicht
  • Gedrevenheid
  • Enthousiasme
  • Ondernemendheid
  • Optimisme
  • Energiek
  • Vindingrijkheid



Wat zijn de baankansen voor een Marketing Manager?

Een marketing manager is in alle sectoren nodig en kan binnen verschillende organisaties werken. Driekwart van de afgestudeerden vindt snel een baan. Omdat er veel afgestudeerden zijn wordt er voor de komende jaren een overschot verwacht. Ook zijn de gevolgen van de economische crisis nog te merken binnen de sector. Toch zijn de vooruitzichten vooralsnog goed.

Een marketing manager heeft doorgroeimogelijkheden tot (commercieel) directeur en senior adviseur.

De actuele kans op werk voor een Marketing Manager

Het beroep Marketing Manager is onderdeel van de beroepsfamilie Managers verkoop en marketing. De kans op werk voor de beroepsfamilie Managers verkoop en marketing is in de huidige periode goed

Huidige aantal vacatures

14

Baankans Marketing Manager

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Doorgroei mogelijkheden Marketing Manager

Het beroep Marketing Manager is onderdeel van de beroepsfamilie Managers verkoop en marketing.


Waar werkt een Marketing Manager?

Een marketing manager kan bij alle sectoren werkzaam zijn en bij heel uiteenlopende bedrijven werken. Marketing managers zijn werkzaam in zowel profit als non-profit zaken.


Met wie werkt een Marketing Manager samen? 

Een Marketing Manager komt dagelijks met ontzettend veel mensen in contact. Hij is namelijk verwantwoordelijk voor de gehele sales/marketing afdeling. Als marketing manager spreek je regelmatig marktonderzoekers die op basis van data jou informeren over de laatste trends. Je bespreekt (potentiële of lopende) opdrachten met reclamebureaus, je treedt de pers tegemoet om te communiceren aangaande het beleid en uiteraard om ook met de klanten van je bedrijf in contact te blijven. Tevens spreek je andere afdelingshoofden en mensen van het management team. Intern moet je namelijk de marketingstrategie kunnen verwoorden.


Marketing Manager

Alles over het beroep Marketing Manager in één oogopslag

Beroepsgroep:

Netwerk:

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €3700 tot €6500

Baankans:

Aantal vacatures:

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

14



Zoek een ander beroep

Bekijk ook

Ga direct naar