U bevindt zich hier: Home » Beroepen » Receptionist » Opleidingen

Opleidingen tot Receptionist

Opleidingen en cursussen

Vind een cursus of training. In samenwerking met Springest

Boeken

Advertenties

Zou je graag Receptionist willen worden? Of ben je al Receptionist en wil je jezelf verder ontwikkelen in jouw vakgebied? Hieronder vind je een een selectie aan opleidingen of cursussen voor de Receptionist, samengesteld door onze opleidingspartner Springest. Als je hieronder een interessante opleiding, training of cursus hebt gevonden zal je doorklikken naar springest.nl.

Om Receptionist te worden kun je ervoor kiezen om een cursus te volgen, maar er bestaan ook MBO opleidingen die een goede opstap vormen.

De (particuliere) opleiding Stewardess Receptioniste en Hostess en de opleiding Hotelmanagement (MBO) leveren het wettelijk erkende papiertje voor Receptionisten op. MBO niveau-2 heb je al bereikt na een jaar en niveau-4 kan je in een of twee jaar afronden, afhankelijk van je voorkennis.

Tijdens de opleidingen komen vaktechnieken van hotel, front office en housekeeping an bod. Ook voor reserveringssystemen en administratie is aandacht. En natuurlijk ontbreken de moderne vreemde talen niet aangezien je als Receptionist afhankelijk van de branche ook in meer of mindere mate te maken krijgt met buitenlanders.



Receptionist/Gastvrouw-heer

Telefoniste / Receptie- / Baliemedewerker | Open inschrijving | € | Niveau: MBO 3 | Max. deelnemers: 8 | Totale lesduur: 1 dagen

Receptionist/Gastvrouw-heer Algemeen Je bent vaak verantwoordelijk voor het eerste contact met een klant dus een belangrijk visitekaartje van jouw organisatie. Aan de telefoon en achter de balie vorm je een onmisbare schakel tussen de klanten en de medewerkers van jouw organisatie. Deze klanten hebben immers een verwachtingspatroon inzake de contacten met jouw organisatie. Aan jou de taak als rece...

Receptionist-Telefonist

Telefoniste / Receptie- / Baliemedewerker | Thuisstudie | € | Niveau: | Max. deelnemers: | Totale lesduur: 9 dagen

Ben jij representatief en vind je het leuk om mensen te ontvangen? Bekijk dan eens de opleiding tot Receptioniste/telefoniste. Je leert o.a. mensen professioneel verwelkomen, omgaan Ben jij representatief, correct en vind je het leuk om mensen te ontvangen en te begeleiden? Bekijk dan eens deze opleiding Receptioniste/telefoniste. Je leert o.a. mensen professioneel verwelkomen, omgaan met verschil...

Training klantgerichte telefoniste / receptioniste

Telefoniste / Receptie- / Baliemedewerker|Klantgerichtheid | Open inschrijving | € | Niveau: MBO 3 | Max. deelnemers: 6 | Totale lesduur: 1 dagen

In deze training, speciaal voor telefonistes, receptionistes en baliemedewerkers, leer je hoe je jezelf en je organisatie 'prettig professioneel' presenteert aan alle bellers en bezoekers. Je ontwikkelt communicatietechnieken om klantvriendelijk en efficiënte gesprekken te voeren en de rust te bewaren op drukke momenten. Ook leer je gemakkelijker in te spelen op onduidelijke, langdradige of ...

Telefoniste/receptioniste

Telefoniste / Receptie- / Baliemedewerker | Open inschrijving | € | Niveau: MBO 2 | Max. deelnemers: 1 | Totale lesduur: 20 dagen

Telefonist/Receptionist Als telefonist/receptionist ben je het visitekaartje van het bedrijf waarvoor je werkt. Je ontvangt bezoekers aan de balie van een bedrijf of instelling. Je communiceert telefonisch en mondeling met klanten en bezoekers. Om te leren dit op de juiste manier te doen kun je deelnemen aan de praktijkgerichte LSSO-opleiding Telefonist/Receptionist. Het beroep Voorbeelden van we...

Telefoniste-receptioniste

Telefoniste / Receptie- / Baliemedewerker | Thuisstudie | € | Niveau: | Max. deelnemers: 0 | Totale lesduur: 9 dagen

Een eerste indruk maak je maar één keer. En dat geldt zeker voor bedrijven. Klanten die een goede eerste ervaring met een bedrijf hebben, komen vaker terug. Als telefoniste/receptioniste speel je een belangrijke rol in het maken van die belangrijke eerste indruk. Jij bent immers de eerste persoon waar de klant mee te maken krijgt. Met de erkende cursus telefoniste/receptioniste leer je alles wat...

Vaardigheden Receptionist

Telefoniste / Receptie- / Baliemedewerker | Open inschrijving | € | Niveau: | Max. deelnemers: 8 | Totale lesduur: 2 dagen

Dagelijks starten Deze training, onder begeleiding van een ervaren MS Office-trainer, start dagelijks in onze Trainspot Office Leercentra in Utrecht en Amsterdam. De data zijn in overleg te plannen, binnen onze openingstijden. Je kunt alle trainingen bij ons doorlopen zodat je continu begeleiding hebt van de docent, maar je kunt ook ze thuis of op je werk volgen via onze e-learning. Het Nieuw...

Telefoniste/Receptioniste Vught/Den Bosch

Telefoniste / Receptie- / Baliemedewerker | Open inschrijving | € | Niveau: MBO 3 | Max. deelnemers: 20 | Totale lesduur: 6 dagen

Als telefoniste/receptioniste bent u letterlijk en figuurlijk het visitekaartje van uw bedrijf. U staat klanten en bezoekers persoonlijk en telefonisch te woord en u verricht voorkomende administratieve werkzaamheden. Voor u? De opleiding is bedoeld voor u als aankomend telefoniste en/of receptioniste en voor diegenen die als zodanig werkzaam zijn zonder daarvoor een opleiding te hebben genoten. ...

Training De professionele telefoniste en receptioniste

Telefoniste / Receptie- / Baliemedewerker | In-company / Maatwerk | € | Niveau: MBO 4 | Max. deelnemers: 12 | Totale lesduur: 2 dagen

Inleiding De professionele telefoniste en receptioniste Het eerste contact tussen uw bedrijf en een potentiële klant vindt vaak plaats via de telefoon, of via een ontvangst aan de balie. Het is daarbij belangrijk dat zo’n eerste indruk positief is. De telefoonaanname en ontvangstpresentatie vormen de eerste schakel in uw kwaliteitsketen. Telefonisten, receptionisten en secretaresses vormen het ...

Receptioniste opleiding

Telefoniste / Receptie- / Baliemedewerker | Open inschrijving | € | Niveau: MBO 3 | Max. deelnemers: 6 | Totale lesduur: 3 dagen

Receptioniste opleiding De receptioniste en/ of telefoniste bepaalt de eerste en volgende indruk van de organisatie. De functie wordt steeds belangrijker: klanten verwachten professioneel gedrag; Herkent u dit? Hoe hoort het eigelijk? Telefoon etiquette anno 2017. Hoe ga je om met steeds veeleisender klanten? Hoe hou je verkopers tegen die opdringerig zijn? Wat doe je met collega's die te vaak ...

Receptioniste

Telefoniste / Receptie- / Baliemedewerker | Open inschrijving | € | Niveau: MBO 3 | Max. deelnemers: 8 | Totale lesduur: 21 dagen

Als receptionist(e) bent u hét visitekaartje van het bedrijf. U bent hoogstwaarschijnlijk de eerste persoon die de klant of relatie ziet wanneer ze bij het bedrijf langskomen. Zoals het spreekwoord al luidt: “Je hebt maar één kans voor een eerste indruk”. Naast het ontvangen, te woord staan en doorverwijzen van klanten en relaties aan de balie beantwoordt de receptionist(e) vaak ook de tele...